Articles del Blog

1a. TROBADA DE VOLUNTARIAT

voluntariat-tutelar-discapacitat-intel·lectual

som – fundació ha decidit crear un Espai de Trobada per a les persones voluntàries que desenvolupen la seva tasca a l’entitat. L’espai pretén ser un lloc on:

• Compartir i reflexionar sobre els temes que preocupen als voluntaris i a les voluntàries
  • Debatre sobre el referent a la tasca de voluntariat i a la discapacitat intel·lectual o del desenvolupament.
  • Reconèixer la importància de la figura de la persona voluntària.
  • Dotar d’eines de comunicació interpersonals i metodològiques a les persones voluntàries.
  • Dinamitzar la comunitat de voluntariat de la fundació.
  • Conèixer més de prop la fundació.
  • Fiançar el sentiment de pertinença amb la fundació.

Crear i gestionar aquest espai respon a l’objectiu d’aconseguir que les persones assistents es relacionin entre elles i amb els i les professionals de la fundació i coneguin de manera més àmplia la tasca que es realitza des de les diferents àrees i programes de l’entitat.

En definitiva, es tracta de crear un espai per a reconèixer el paper del voluntariat i la seva importància i protagonisme dintre de som – fundació, per reforçar la seva tasca i facilitar l’intercanvi d’experiències i coneixements. Per aquests motius, s’ha plantejat treballar de manera dinàmica i coparticipada. El grup serà qui proposarà les qüestions que es volen tractar i seran vehiculades a partir de dinàmiques participatives.

Hem considerat que aquesta estructura facilitarà la participació i serà un espai més distès que generarà un aprenentatge significatiu per a les persones assistents, un objectiu que ja es va contemplar en el Pla Estratègic de l’entitat.

El 30 de maig es va celebrar la 1a. Trobada on participar vuit persones voluntàries i 3 professionals de l’entitat. Va ser una jornada molt dinàmica i participativa, en què van sorgir diverses qüestions i es van fer propostes que es treballaran a la propera trobada.

Moltes gràcies a tots i totes per la vostra participació!