Articles del Blog

30 ANYS DONANT SUPORT A LES PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL

suport-persones-discapacitat-intel·lectual

L’any 2017 és una data important per a Som — Fundació perquè celebrem 30 anys treballant per donar suport a les persones amb discapacitat intel·lectual.

L’entitat és, avui, capdavantera i referent en el conjunt de les entitats tutelars de Catalunya i de tot l’Estat, pel seu model organitzatiu i per la defensa dels drets de les persones amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament.

L’entitat va ser pionera amb el programa de Pretutela,  que té com a finalitat acompanyar les famílies per preparar el futur de les persones amb discapacitat intel·lectual. L’objectiu ha estat fomentar el coneixement mutu i establir una relació de confiança i seguretat amb els diversos agents – pares, familiars o tutors legals- per assegurar el futur de les persones tutelades.

Som – Fundació dóna suport a 576 persones tutelades i a 407 famílies de pretutela amb un compromís ètic i una seriosa professionalitat de totes les persones implicades en aquesta tasca.

El 24 d’abril passat, Som – Fundació va celebrar el seu 30è aniversari a l’auditori del CaixaForum de Barcelona, amb un acte commemoratiu presentat per la periodista Xantal Llavina i en el qual va intervenir el senyor Eliseu Oriol, director dels Serveis Territorials Treball, Afers Social i Família, el senyor Jordi Costa, president de la fundació, i el senyor Valentí Farràs, director del CaixaForum. A més vam comptar amb les intervencions de tres persones a qui la fundació dóna suport: el senyor Rafael Garcia, el senyor Óscar Gil i la senyora Enriqueta Tarrès que van compartir els seus testimonis amb els assistents i ens van mostrar com superen obstacles de cada dia.

En l’acte, van assistir-hi personalitats del món polític, dels Serveis Socials, de l’àmbit de la discapacitat intel·lectual, famílies de pretutela i patrons, treballadors, voluntaris i col·laboradors de Som – Fundació.

Moltes gràcies a tots els assistents per compartir aquest dia amb nosaltres!