ADAPTANT ELS SUPORTS A LES NOVES SITUACIONS

En Luis R. es defineix com una persona inquieta a qui agrada fer activitats molt diverses. Gaudeix assistint a classes d’informàtica, va a classes de català, li encanta voluntariat-tutelar-discapacitat-intel·lectualpintar, i tot i que ara s’està dedicant més al dibuix, també es diverteix practicant esports (natació, caminar …).

A més, en Luis compta amb en Sergi S., voluntari, que és qui l’acompanya, cada setmana, des de fa més de dos anys, a fer les activitats d’oci. En Luis està encantat amb la relació d’amistat que s’ha establert entre tots dos al llarg del temps, gràcies a la qual ha pogut conèixer als pares d’en Sergi i gaudir d’algunes celebracions familiars.

No obstant això, fa algun temps li van detectar uns problemes visuals que han obligat a augmentar el suport-discapacitat-intel·lectualtipus de suports que rep per poder garantir la seva autonomia. Som – Fundació es coordina amb els professionals de la llar-residència on viu, els tallers en els quals acudeix a realitzar activitats i la Fundació ONCE que li facilita ajuda per millorar l’adaptació visual.

Fa algun temps, que en Luis va assistir juntament amb altres companys en un programa de formació de la Fundació ONCE per participar en activitats de psicomotrocitat i musicoteràpia. Aquest tipus de teràpia el va ajudar a identificar els seus temors per poder fer-los front i va poder compartir experiències amb la resta del grup amb la finalitat de trobar solucions a problemes comuns.

Al mateix temps va poder familiaritzar-se amb noves eines que l’ajuden cada dia a dia com ara l’ús del bastó, la utilització del comandament a distància per detectar els canvis en els semàfors o l’adaptació a les ulleres amb lupa, que li permeten continuar realitzant una de les seves aficions favorites: la lectura.

En Luis ens comentava en l’entrevista que el que menys li agrada d’aquesta situació és la utilització del bastó perquè no vol donar una imatge de vulnerabilitat, però és conscient que ha d’usar-ho.

Finalment, tot i que encara falta algun temps per a l’estiu, en Luis ja ha proposat a en Rodrigo P., referent de tutela, que vol començar a preparar les vacances amb suficient antelació, perquè aquest any, li agradaria anar de colònies a Alemanya. Estem segurs, que amb la seva insistència i vitalitat ho aconseguirà!

Gràcies per compartir les teves experiències amb nosaltres.