Articles del Blog

ADAPTANT ELS SUPORTS A LES NOVES SITUACIONS

En Luis R. es defineix com una persona inquieta que li agrada fer activitats molt diverses. Gaudeix assistint a classes d’informàtica, li encanta voluntariat-tutelar-discapacitat-intel·lectualpintar, tot i que s’està dedicant ara més al dibuix, es diverteix practicant esport, des de piscina a passejos, i també acudeix a classes de català.

A més, en Luis compta amb en Sergi S., voluntari, qui li acompanya setmanalment en activitats d’oci des de fa ja més de dos anys. En Luis està encantat amb la relació d’amistat que s’ha establert entre tots dos, fet que li ha permès conèixer als pares d’en Sergi i poder gaudir d’algunes celebracions familiars.

No obstant això, fa algun temps li van detectar uns problemes visuals que han obligat a augmentar el suport-discapacitat-intel·lectualtipus de suports que rep per poder garantir la seva autonomia. Som – Fundació es coordina amb els professionals de la llar-residència on viu, els tallers on acudeix a realitzar activitats i la Fundació ONCE que li facilita ajuda per millorar l’adaptació visual.

Fa algun temps, que en Luis va assistir juntament amb altres companys a un programa de formació de la Fundació ONCE per participar en activitats de psicomotrocitat i musicoteràpia. Aquest tipus de teràpia li va ajudar a identificar els seus temors per poder fer-los front i a compartir experiències amb la resta del grup amb la finalitat de trobar solucions a problemes comuns.

Al mateix temps va poder familiaritzar-se amb noves eines que li ajuden en el seu dia a dia com l’ús del bastó, la utilització del comandament a distància per detectar els canvis en els semàfors o l’adaptació a les ulleres amb lupa que li permeten continuar realitzant una de les seves aficions favorites, com és la lectura.

En Luis ens comentava a l’entrevista que el que menys li agrada d’aquesta situació és la utilització del bastó perquè no vol donar una imatge de vulnerabilitat, però és conscient que ha d’usar-ho.

Finalment, tot i que encara falta algun temps per a l’estiu, en Luis ja ha proposat a en Rodrigo P., referent de tutela, que vol començar a preparar les vacances amb suficient antelació. Perquè aquest any, li agradaria anar-se de colònies a Alemanya. Estem segurs, que amb la seva insistència i vitalitat ho aconseguirà!

Gràcies per compartir la teva experiència amb nosaltres.