APRENDRE A GESTIONAR ELS COMPTES

tallers-treball-xarxa-discapacitat-El dijous dia 7 de juny vam finalitzar el cicle de Tallers d’Educació Financera que voluntaris i voluntàries de l’Associació de voluntaris de “La Caixa” han impartit a un grup de persones usuàries de Som – Fundació.

Alguns dels tallers s’han realitzat al Caixaforum de Barcelona i d’altres s’han dut a terme a les entitats Fupar, Ampans i Fundació Maresme a Terrassa, Manresa i Mataró, respectivament. Aquestes institucions ens han cedit les seves instal·lacions i alhora han aportat persones de suport a cada sessió.

El magnífic treball en xarxa entre totes les entitats col·laboradores ha fet possible que 28 persones a qui donem suport participessin en uns tallers adreçats a millorar la taller-gestio-economia-persone-amb-discapacitatgestió de les seves economies tot adaptant el contingut dels tallers a les seves necessitats:

• 19 persones han fet un taller per entendre millor com gestionar els seus diners de butxaca i aprendre a poder estalviar quantitats petites de la seva setmanada per poder tenir algun caprici.
  • 9 persones han participat en un taller dirigit a usuaris i usuàries que viuen en projecte de vida independent, amb pressupostos i gestió econòmica una mica més complex.

Finalment 13 persones han fet un tercer taller per conèixer més a fons el funcionament de les targetes de crèdit i els caixers automàtics.

La valoració, tant dels voluntaris i voluntàries, com de les persones amb discapacitat intel·lectual que hi han participat, ha estat molt positiva. D’una banda, els voluntaris i voluntàries, han demostrat un gran interès a conèixer la realitat de les seves economies per tal de poder adaptar al màxim els tallers, s’han apropat a l’àmbit de la discapacitat intel·lectual i han conegut de prop la tasca de la nostra entitat. De l’altra, les persones que atenem han participat de manera molt activa, ja que han fet moltes preguntes i han mostrant molt interès.