Articles del Blog

ASSOLINT NOUS OBJECTIUS

Amalia i JoaquinaUn dels programes que promou Som – Fundació és el de “Vull viure a casa”. Aquest programa ofereix l’ajuda necessària a les persones amb discapacitat intel·lectual que atenem per fomentar la seva autonomia personal i millorar la seva qualitat de vida.

L’Amalia G. i la Joaquina N. van començar el seu projecte de vida independent al mes de gener del 2017, compartint pis i comptant amb els suports adients per donar resposta a les seves necessitats.

Som – Fundació es va coordinar amb la Fundació Astres perquè els oferís el suport necessari per poder viure a casa seva de manera autònoma. Al mateix temps, des de l’àrea social es va consensuar un pla de treball individualitzat amb unes línies d’intervenció per fomentar-ne l’autonomia.

vull-viure-a-casa-persones-amb-discapacitat-intel·lectualDesprés d’un any de convivència, la valoració de l’Amalia i la Joaquina sobre la vida en comú és molt positiva. Han adquirit nous hàbits i han assolit progressivament els objectius que s’han fixat. Ara ja no han de consultar el planning de tasques que preparava l’Anna C., de la Fundació Astres, sinó que s’ho coordinen entre elles. La Joaquina destaca que també han après a planificar les compres i ja van només una vegada a la setmana al supermercat.

Per tant, les ajudes que rebien al principi s’han reduït considerablement i ara només reben un suport a casa seva de tres dies setmanals.

persones-amb-discapacitat-intel·lectualL’Amalia i la Joaquina van assistir juntes a un curs de cuina, però és l’Amalia qui s’ha fet càrrec de la cuina i fins i tot, de tant en tant, s’anima a provar noves receptes. Alhora destaquen que estan adquirint nous hàbits de nutrició perquè volen “estar estupendes” per a l’estiu. Segur que ho aconseguiren!

En aquests moments, s’estan centrant en l’àmbit laboral perquè les dues volen trobar una nova feina. Per fer-ho possible estan reforçant la seva formació. L’Amalia està fent un curs d’Informàtica i la Joaquina assisteix diàriament a classes d’adults.

Durant l’entrevista, van comentar que la convivència ha estat més fàcil del que es pensaven perquè és complementen molt bé, ja que la Joaquina és molt activa i l’Amalia és bastant tranquil·la. A la Joaquina li agrada molt passejar per la ciutat i arribar fins al port i, de tant en tant, anima l’Amalia perquè l’acompanyi, tot i que sembla que encara no l’ha convençut … però la Joaquina ho té clar: “Continuaré insistint, perquè jo vull que també s’ho passi bé fora de casa!”

Moltes gràcies per compartir la vostra experiència amb nosaltres!