AUTOGESTORS

El congrés de autogestors Escolteu les nostres Veus (Hear our voices), organitzat per la Plataforma Europea d’Autogestors, es va celebrar a Graz durant els dies 18 a 20 de setembre.

suports-persones-amb-discapacitatEn aquesta ocasió, la Sara Q. i l’Eduardo G., acompanyats per en Raul Olivera, coordinador de l’àrea social, van assistir a la trobada i van participar en els diversos tallers que es van dur a terme.

El tema principal de les jornades estava centrat en com fomentar la participació de les persones amb discapacitat en la vida política, però també van tractar altres assumptes relacionats amb l’autogestió que interessaven als participants.

D’altra banda, els diferents grups de treball van destacar la importància d’estar connectats, de continuar defensant els drets i donar suport a les persones amb discapacitat intel·lectual amb la finalitat de fomentar la seva participació en la comunitat i aconseguir la seva inclusió social.

empoderament-persones-amb-discapacitatLa Sara i l’Eduardo van tenir l’oportunitat de compartir coneixements i experiències amb persones d’altres països i també amb els companys del Grup de Suport a la Direcció (GADIR) de Plena Inclusió. Al mateix temps van intercanviar informació sobre l’accessibilitat, la situació salarial, el finançament i, fins i tot, els serveis que reben les persones amb discapacitat.

En finalitzar el congrés, la Sara i l’Eduardo, estaven tan entusiasmats sobre el treball que realitzen els grups d’autogestors en altres països que es van plantejar continuar aprenent i compartir aquesta informació amb el grup de Som Companys. Per tant, la valoració de les jornades, ha estat molt positiva i tots dos destaquen que és una forma molt interessant d’aprofitar sinergies i bones pràctiques d’altres entitats.