BÀDMINTON ALS JOCS MUNDIALS SPECIAL OLYMPICS

La Rosa S. sempre havia practicat bàsquet, però fa dos anys va descobrir el bàdminton que practica a la Ciutat Esportiva de Blanes, on entrena regularment amb el Club Esportiu El Vilar de la Fundació Aspronis. El mes de febrer va ser seleccionada per la Federació Acell per formar part de l’equip de bàdminton en els Jocs Special Olympics que s’han celebrat a Abu Dhabi del 14 al 21 de març.

Durant les setmanes prèvies a la competició, estava molt atrafegada amb els preparatius del viatge. Havia de fer algunes compres, posar tot el necessari en la maleta, saber la temperatura del país per a evitar imprevistos …. i comptar els dies que li quedaven per a anar-se’n.

El 8 de març, l’equip de bàdminton marxava cap a l’aeroport. La Rosa estava una mica nerviosa i anava acompanyada en tot moment de l’Anna M., la seva entrenadora. Just abans d’entrar a l’avió li va comentar que era la 1a. vegada que viatjava amb avió. Per intentar fer-li el trajecte més còmode li van assignar el seient de la finestreta al costat d’entrenadora. Una vegada que ja van enlairar i l’avió es va estabilitzar, va començar a relaxar-se, però el que més li va agradar del trajecte va ser el moment de l’aterratge.Special-Olympics-discapacitat-intel·lectual

L’equip de bàdminton el formaven quatre atletes, per tant la relació de l’equip era molt estreta i pròxima. D’altra banda, en tractar-se d’una delegació petita aprofitaven per a unir-se a altres equips, com l’equip de bàsquet o handbol, en les activitats que havia preparat l’organització dels Jocs.

A Dubai van estar tres dies fent turisme, visitant la part de la ciutat antiga i l’àrea comercial amb els edificis alts. En la visita a la Gran Mesquita van haver de posar-se el vel, però, com ja anava mentalitzada, el va agafar com una cosa molt natural en veure que les dones de les diferents delegacions també ho portaven posat.

La Rosa volia fer algunes compres i portava una llista amb els regals que volia fer als seus amics. En la visita al “zoco”, va aprofitar per comprar alguns articles que buscava i també per comprar-se una samarreta commemorativa dels Jocs.

L’Anna, la seva entrenadora, ens comentava que li va costar una mica aclimatar-se en els primers dies del viatge, però després es va integrar molt bé amb el grup i va gaudir de tots els moments que van viure-hi.

A l’equip els va encantar l’habitació d’hotel on van estar allotjats, perquè els va tocar una suite amb totes les comoditats imaginables. Destaquen que el menjar era molt variat i sense moltes espècies, però a la Rosa li preocupava molt la seva dieta i vigilava molt de no sobrepassar-se per a estar en les millors condicions per a competir.Special-Olympics-Abu-Dhabi

La cerimònia d’obertura va ser una mica llarga i amb molts descansos, però li va encantar poder desfilar amb la resta d’atletes i, sobretot, quan va sonar la música d’un dels seus artistes preferits, Luis Fonsi, moment en el qual va començar a ballar amb la resta dels seus companys i companyes. La seva falta d’audició no la frena per fer cap tipus d’activitat.

L’últim partit de la Rosa va ser emocionant perquè havia de guanyar dos dels tres sets, i va començar guanyant el primer, però va perdre el segon. Com era l’última competició de la tarda, els atletes d’altres disciplines i les persones assistents es van quedar per a veure com acabava. Finalment, i per un resultat molt ajustat, la Rosa va guanyar el tercer set i va aconseguir la quarta plaça de la classificació. Estava pletòrica amb el resultat!

La jornada de clausura dels jocs la van haver de veure a la televisió de l’hotel, perquè havien d’anar a l’aeroport per a agafar l’avió de retorn.

Segons la Rosa, van ser uns dies molt intensos i amb moments molt divertits. Una gran experiència!