Companys de suport: engeguem motors

IMG_0092

Després de mesos de preparació, al setembre vam començar les primeres reunions dels Companys de Suport de Som Fundació, un grup format per vuit persones tutelades que es veuen de forma regular per parlar de diversos temes que poden enriquir-los i fer-los créixer.

Fer de company o companya de suport significa compartir entre iguals les experiències que la persona ha viscut i que es consideren exemples positius, models de qualitat de vida. Aquestes experiències poden encoratjar les altres persones a provar noves situacions, a millorar algun aspecte personal o a veure que hi ha alternatives.

Així, doncs, esdevé un espai d’autoajuda i de confiança mútua, en què les persones participants plantegen temes que els poden resultar difícils d’explicar en altres àmbits. Per aquest motiu, és important saber escoltar, ser comprensius i comprensives, i tenir una actitud oberta i empàtica vers els altres components del grup.

Com podeu veure, el grup de Companys de Suport és molt més que un punt de trobada en el qual poden explicar les seves experiències. És un espai per gaudir del temps entre amics i amigues, per compartir i per créixer.