COMPARTINT EXPERIÈNCIES

La Sara Q. i la Raquel M., juntament amb en Raúl Olivera, coordinador de l’àrea social, i en Josep Tresserras, director-gerent, van participar en la conferència Europe in Action, organitzada per Inclusion Europe, que es va celebrar el passat mes de juny a Vilnius, Lituània. La conferència es va basar en dos Europe-in-Action-discapacitat-intel·lectualtemes principals:

• Com donar suport a la transició de les institucions a la comunitat
  • Com donar suport a les persones amb discapacitat una vegada que viuen en la comunitat, facilitant la presa de decisions i afavorint la cobertura de les seves necessitats.

La Raquel va presentar el procés que ha dut a terme en els últims anys per fer realitat el seu projecte de vida independent. La Sara va explicar com s’ha creat el grup de Som Companys i les activitats mensuals que realitzen, des de debats a sortides d’oci.

Tant la Raquel com la Sara destaquen que la seva participació en la conferència ha estat una experiència molt positiva perquè han pogut compartir les seves vivències amb els assistents i, al mateix temps, conèixer altres realitats. Ens comentaven que al principi de la seva exposició estaven molt nervioses, però al cap d’uns minuts es van anar tranquil·litzant perquè comptaven amb el suport d’en Raúl.

D’altra banda, indiquen que aquest tipus de trobades “afavoreixen l’intercanvi d’idees, informacions, experiències i coneixements, perquè això és el que realment ens nodreix. D’aquesta forma és possible que puguem millorar l’àmbit de la discapacitat. Així guanyem tots”.

No obstant això, també assenyalen que les va sorprendre saber que hi ha “governs d’altres països que no s’impliquen massa amb les persones amb discapacitat”. Per aquest motiu, insisteixin que és molt important celebrar aquest tipus de jornades, on participin les persones amb discapacitat i les entitats que les donen suport, per seguir aprenent i millorant les condicions de les persones.

compartint-persones-amb-discapacitatVan ser tres dies molt intensos assistint a les diverses ponències i tallers que es desenvolupaven. A la tarda, quedaven amb el grup de Plena Inclusió per comentar la jornada i fer una visita pels voltants del centre de conferències.

A més, una tarda van tenir la sort de visitar el castell de Trakai amb una guia excepcional, l’Eglé U. que va formar part del programa de Voluntariat de Som – Fundació durant tres anys.

La Raquel i la Sara reconeixen que ha estat molt interessant prendre part en aquesta trobada i les agradaria molt tenir l’oportunitat d’assistir a la pròxima per continuar aprenent.