Articles del Blog

CONNECTATS PER L’ACCESSIBILITAT

noves-tecnologies-persones-discapacitat-intel·lectual
Gràcies    al    projecte    Connectats    per    l’Accessibilitat    de   Fundació   Vodafone   España, Som – Fundació ha aconseguit sis tauletes perquè algunes de les persones a les quals dóna suport, participin de manera més activa en la societat a través d’Internet.

El projecte, del que hem estat beneficiaris a través de la Asociación Española de Fundaciones Tutelares i aquesta, al mateix temps, de Plena Inclusión, entitat que va signar el conveni de col·laboració amb Fundació Vodafone España, pretén que les persones amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament estiguin més connectades i accedeixin a més espais a través de les noves tecnologies.

Durant el mes de març s’ha realitzat el lliurament de les tauletes a les persones següents:

• A la Rafaela V., a la Miriam K., al Rafael G. i a l’Eduardo G., que comparteixen pis a Barcelona.
  • A l’Albert F., que viu en una residència
  • A l’Abdelghani A., que resideix de forma independent a casa seva.
  • A la Tina O., que viu en una residència
  • A la Carmen S., que resideix en una llar residència i assisteix a un taller ocupacional
  • A en Joan I., que viu en un centre residencial de Lleida

L’ús de les tauletes permetrà que algunes d’aquestes persones es comuniquin d’una manera més fluïda amb els seus educadors. A més, amb el temps podran anar descobrint noves aplicacions d’entreteniment i jocs interactius que els ajudarà a relacionar-se amb el món exterior a través de la utilització d’aplicacions.

D’altra banda, a algunes persones els hem creat un compte de correu electrònic i ja s’estan familiaritzant amb l’ús d’internet i les xarxes socials, sobretot amb Facebook, Instagram i Twitter.

La Rafaela, la Miriam, el Rafael i l’Eduardo, que comparteixen pis i tauleta, estan aprenent ja a comprar el menjar per internet, comparant preus, buscant els llocs més propers, etc.

Considerem que els principals avantatges en la utilització de les tauletes per a totes les persones beneficiàries del projecte Connectats per l’accessibilitat són els següents:

• L’entorn tàctil aconsegueix que en certs contextos —com en la manipulació d’imatges, música o jocs— el treball sigui més fàcil que amb l’ús d’un teclat i un ratolí.
  • Facilita la realització de dibuixos digitals i edició d’imatges
  • Agilita la possibilitat d’agregar signes matemàtics, diagrames i símbols.
  • Permet, amb el programari adequat, la interacció amb diferents teclats sense importar-ne la ubicació.

En definitiva, per a la majoria d’usuaris resulta una alternativa més interactiva i agradable que usar un llapis, una ploma, ratolí … i, a més, millora la comunicació amb altres persones.