Articles del Blog

CONSUM SOLIDARI

pont-alimentari-persones-discapacitat-intel·lectual

Som –Fundació amb la Fundació del Banc de Recursos i la Fundació Catalana de Prevenció de Residus i el Consum Responsable, continuen avançant amb el Projecte Pont Alimentari, una iniciativa solidària per reduir el malbaratament alimentari. En aquesta ocasió s’ha incorporat un nou col·laborador al projecte: Bonpreu Supermercats, del barri de la Sagrada Família de Barcelona.

En Rafa G., l’Edu M., la Míriam K. i la Rafi V., persones a qui Som – Fundació dóna suport, tindran l’oportunitat d’anar a recollir cada dilluns l’excedent de producte fresc que el supermercat hagi generat durant la setmana. En Pau, el gerent del supermercat, ens ha explicat que a part del producte fresc, també faran donació dels productes que s’hagin de retirar perquè estan mal etiquetats.

L’Anna Comas i la Laura Tolra, professionals de la Fundació Astres i que fan suport domiciliari, han acompanyat en Rafa i els seus companys a presentar-se i conèixer l’equip de Bonpreu Supermercats del carrer Indústria que els atendrà setmanalment. A partir d’ara, cada dilluns podran recollir els productes frescos i excedents que els ofereixi el supermercat.

Mariona Ortiz, del Banc de Recursos, els ha lliurat la targeta de receptors, i d’aquesta manera quan vagin cada setmana al supermercat s’identificaran com a entitat receptora perquè qualsevol persona que treballi al supermercat els pugui lliurar el lot setmanal.

Des de l’entitat continuem treballant amb la Fundació del Banc de Recursos i la Fundació Catalana de Prevenció de Residus i el Consum Responsable per poder augmentar progressivament, el nombre de beneficiaris del projecte entre les persones a qui donem suport.