DIA INTERNACIONAL DEL VOLUNTARIAT

Voluntariat som fundacio

El 5 de desembre es celebra el Dia Internacional del Voluntariat. Aquesta commemoració és una ocasió perquè les entitats que compten amb Programes de Voluntariat i les mateixes persones voluntàries fem visible la contribució a la societat de les persones que dediquen part del seu temps lliure a causes solidàries.

Des de som – fundació ens unim a aquesta celebració per destacar la tasca tan important que desenvolupen les persones voluntàries a l’àmbit tutelar, creant un vídeo per a intentar reflectir part de la seva dedicació i agrair-los molt sincerament la seva col•laboració. Podeu veure el vídeo al següent enllaç.

D’altra banda, volem destacar que els voluntaris i voluntàries tutelars participen activament en la missió de la nostra fundació, aportant valor en les tres àrees que considerem de gran interès per les persones que protegim:

• Suport a la persona amb discapacitat intel•lectual o del desenvolupament que acompanya, cobrint les seves necessitats, especialment pel que fa a les relacions interpersonals i benestar emocional. A més a més, els voluntaris i les voluntàries contribueixen a millorar la qualitat de vida de les persones que tutelem, participant a la seva inclusió social, autonomia i autodeterminació, és a dir, a la seva normalització.
  • Contribució a la millora de l’entitat, complementant la tasca del personal remunerat aportant un plus en qualitat i enriquint-la amb altres visions i idees. D’altra banda, les aportacions de les persones voluntàries ajuden a difondre la tasca que es porta a terme a l’entitat.
  • Contribució a construir una societat més justa i solidària, transmetent valors i fent visible la realitat de les persones amb discapacitat intel•lectual o del desenvolupament, sensibilitzant i ajudant a eliminar prejudicis vers el col•lectiu.

Finalment, hem de ressaltar que amb la tasca del voluntari i voluntària tutelar s’estableix una relació personal i individualitzada, que perdura en el temps, amb la persona amb discapacitat intel•lectual o del desenvolupament, acompanyant-la així en el seu projecte personal al llarg de la seva vida.

Moltes gràcies a totes les persones voluntàries per la vostra dedicació!!!