DRET A DECIDIR AMB SUPORTS

Amb motiu del 10è aniversari de la Convenció sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat, la Asociación Española de Fundaciones Tutelares (AEFT) organitza unes jornades sobre el Dret a decidir amb suports, que se celebraran a Madrid durant els dies 6 i 7 d’octubre.

En les Jornades hi participaran una desena de ponents de l’àmbit jurídicosocial que plantejaran el seu punt de vista sobre la manera d’aplicar els articles 12 i 13 de la Convenció relatius a “igual reconeixement davant la llei com a persona” i “accessibilitat a la justícia”. L’Antonio Ferrer, advocat responsable de l’àrea jurídica de som – fundació i membre del Fòrum d’assessors jurídics de l’AEFT, presentarà la figura de l’assistència en el codi civil català, institució de protecció de la persona amb discapacitat i compartirà la seva experiència sobre la prestació de suports a les persones amb discapacitat intel·lectual per a l’exercici de la seva capacitat jurídica.

suports-persones-discapacitat-intel·lectualLa Carme P., participarà també en aquestes jornades, acompanyada per l’Elisenda B., professional de som – fundació que li dóna suport en la seva activitat diària. La Carme explicarà la relació i els suports que rep de som – fundació.

Les Jornades sobre el Dret a decidir amb suports ens ajudaran a comprendre millor a què es refereixen els experts quan parlen sobre els suports o sobre el procediment de modificació de la capacitat jurídica de les persones, entre altres temes.

Clicant aquí podeu ampliar la informació sobre l’esdeveniment i accedir al programa de les jornades