DRET A SUFRAGI

Amb la reforma de la Llei orgànica del Règim Electoral General (LOREG), 100.000 persones, a les quals les havien privat del dret a sufragi per haver estat incapacitades judicialment, podran votar en les pròximes eleccions del mes de maig i en les que es convoquin en el futur. Les persones a les quals es va denegar aquest reforma-loreg-persones-amb-discapacitatdret durant dècades eren, majoritàriament, persones amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament, malaltia mental, autisme, síndrome de Down o paràlisi cerebral.

La nova normativa, que va entrar en vigor el 7 de desembre de 2018, determina que “tota persona podrà exercir el seu dret de sufragi actiu, conscient, lliure i voluntàriament, qualsevol que sigui la seva forma de comunicar-ho i amb els mitjans de suport que requereixi”.

Les persones que van perdre el seu dret a vot en el passat el recuperaran de forma automàtica, és a dir, que no hauran d’efectuar cap tràmit o gestió determinada. No obstant això, les persones interessades a votar en les eleccions europees, autonòmiques i locals del mes de maig, que no rebin la targeta censal, hauran d’anar a l’Ajuntament on estiguin empadronats o a la Delegació Provincial de l’Oficina del Cens Electoral per saber el col·legi i la mesa electoral on exercir el seu dret a vot.

Des de la fundació, es facilitarà el suport necessari a aquelles persones usuàries que ho sol·licitin perquè puguin exercir el seu dret al sufragi amb total garantia.