Articles del Blog

DRET A VOTAR

La conselleria de Justícia de la Generalitat presentarà, al mes de febrer, una esmena al Parlament per reformar el Codi Civil de Catalunya i aconseguir que els jutges es pronunciïn expressament sobre la facultat d’exercir el dret a vot en cada cas d’incapacitació que dictaminin. En l’actualitat, hi ha 4.000 persones a Catalunya, segons el Síndic de Greuges, que han quedat excloses del procés electoral per incapacitació judicial.

Amb motiu de la presentació d’aquesta esmena, la Marta F., l’Emilio P. i la Carmen P., persones a les quals Som – Fundació dóna suport, acompanyats de l’Antonio Manuel Ferrer, responsable de l’àrea jurídica de l’entitat, han explicat el seu testimoni a diversos mitjans de comunicació.

dret-a-sufragiLa Marta F. va explicar al diari Ara que havia votat en totes eleccions però des de l’any 2012 no ha pogut tornar a votar, arran de la sentència d’incapacitació i, a ella, li agradaria canviar les coses amb el seu vot. Des de la fundació hem iniciat els tràmits per aconseguir recuperar el seu dret a sufragi.

dret-vot-discapacitat-intel·lectualEn aquesta mateixa situació es troba l’Emili P. que va indicar a la periodista de BTV que fa cinc anys que no pot exercir el seu dret a vot i reclama: “Les persones discapacitades també tenim dret a votar, com una persona normal”.

La Carme P. va explicar a la periodista del programa Herrera, a la Cope el tipus de preguntes que li van fer al Jutjat per recuperar el seu dret a sufragi. A més a més, va comentar la seva satisfacció de poder votar per participar en la vida política i sentir-se com una ciutadana més.

BTV_AntonioSegons l’Antonio Manuel Ferrer, responsable de l’àrea jurídica de la fundació, una bona reforma seria modificar la mateixa llei electoral al Congrés per instar a mantenir el dret a sufragi. I afirma: “El fet que les persones amb la capacitat modificada hagin de justificar perquè han de mantenir el dret de vot ja implica una discriminació respecte a la resta de ciutadans”.

Des de Som – Fundació continuem treballant perquè les persones a les quals donem suport puguin recuperar el seu dret a sufragi iniciant els tràmits legals corresponents i oferint-los el suport adient per aconseguir-ho.