EL VOLUNTARIAT INCLUSIU PRESENT A L’ÀGORA CIUTADANA 2018

La Xarxa per una Ciutadania Activa i Compromesa (XCAC) organitza la quarta edició de l’Àgora Ciutadana el pròxim 12 novembre a les 16.30 h al Centre de Cultura i Memòria del Born. Un dels objectius de la trobada és destacar la col·laboració de la societat civil i del voluntariat amb les entitats de Barcelona.

Fernando Som FundacióL’acte inclourà un debat sobre l’acció col·lectiva com a instrument per defensar els drets socials. Tot seguit es durà a terme una taula “La Barcelona de la gent compromesa” on es presentaran experiències de persones socialment compromeses amb la ciutat. En aquesta taula hi participarà en Fernando Valero, com a voluntari d’Amics de la Gent Gran i representant del programa #JoTbPuc, impulsat per Som – Fundació, que promou el voluntariat inclusiu.

La col·laboració de la ciutadania amb les entitats de la ciutat, i altres formes de compromís ciutadà, contribueixen a atendre més i millor a aquella població vulnerable o en risc d’exclusió social i a garantir els Drets socials a tothom i és per aquests motius que la XCAC organitza l’Àgora Ciutadana 2018 al voltant dels objectius següents:

⇒  Visualitzar la importància de la implicació ciutadana en la garantia dels drets socials.
⇒  Destacar el valor del compromís social per la garantia de drets socials i per l’apoderament de la ciutadania.
⇒  Promoure la col·laboració ciutadana amb les entitats socials de l’Acord.
⇒  Explicar a la ciutadania què fan les entitats socials a la ciutat i prestigiar les diferents formes de compromís cívic, especialment: el voluntariat en organitzacions, els moviments de defensa dels drets socials i les accions de bon veïnatge, xarxes comunitàries i iniciatives de caràcter social.
Promoure el compromís social de la ciutadania en les seves diferents formes i àmbits de la vida quotidiana (familiar, la comunitat de veïns, el barri, les amistats, la ciutat, etc.).
⇒ Presentar el programa “Actius de l’Acord”, per reconèixer la tasca de les entitats en la promoció i canalització del compromís social ciutadà.

L’Àgora Ciutadana 2018 va dirigida especialment a les entitats de l’Acord Ciutadà, com també a les persones compromeses socialment amb la ciutat: voluntàries d’organitzacions, entitats o associacions, cuidadores, participants d’accions cíviques o de bon veïnatge, i membres de grups de suport mutu, moviments socials o xarxes comunitàries.