Articles del Blog

EUROPE IN ACTION 2017

Europe-in-Action-discapacitat-intel·lectual
La Conferència Europe in Action 2017, organitzada per Inclusió Europe i Inclusion Czech Republic, s’ha celebrat a Praga durant els dies 1 al 3 de juny. A la conferència han assistit dues-centes trenta persones, entre professionals, famílies i persones amb discapacitat intel·lectual.

En aquesta ocasió, els temes principals de la conferència han estat centrats en l’amor, la vida i les amistats de les persones amb discapacitat intel·lectual. El programa ha comptat tant amb la participació de professionals de les entitats membre que van compartir coneixements i casos relatius a aquestes qüestions, com amb la intervenció de persones amb discapacitat intel·lectual que explicaven la seva experiència acompanyats dels seus familiars.

Durant la conferència s’han realitzat, a més, diversos tallers sobre:

• Amor i amistat, en el que s’ha tractat la importància de la relacions socials per a construir un projecte de vida
  • Salut i benestar, en el que s’ha plantejat la necessitat de recolzar a les dones amb discapacitat intel·lectual que volen ser mares
  • Cites i sexe, que ha pretès mostrar la realitat a l’àmbit sexual del col·lectiu al qual donem suport, des de de la necessitat de gaudir d’una cita fins al dret a tenir una sexualitat diversa
  • Salvar família, salvar amistat, amor i sexe. En aquest cas s’ha parlat de la importància del dret, del consentiment i de la capacitat en una relació i, al mateix temps, s’han mostrat alguns mitjans que ens ajudin a detectar la violència o l’abús sexual en aquest col·lectiu

En Josep Tresserras, director-gerent de la nostra entitat, ha presentat diversos casos de persones amb discapacitat intel·lectual que han dut a terme el seu projecte de vida amb el nostre suport. Aquests exemples han pretès mostrar tant els reptes que es van aconseguir com les dificultats que es van presentar en algunes ocasions.

La trobada  ha  finalitzat  amb  la  celebració  de  l’Assemblea  General  d’Inclusion  Europe,  en  la  que  Som – Fundació també ha participat com a entitat membre.