“FER DE VOLUNTARI ENRIQUEIX”

voluntariat-suport-persones-amb-discapacitat-intel·lectual
El Bernat S. forma part del Programa de Voluntariat de som – fundació des de desembre de 2014. Ell considera que cadascú de nosaltres formem part d’un grup social que es pot considerar, d’una manera o una altra, minoritari. D’acord amb aquest plantejament, es defineix com una persona sensible cap a la realitat de les persones que formem part dels diversos grups socials. El Bernat ho té clar: “Davant d’aquesta realitat, jo sempre dic mou-te i actua”.

Avui, el Bernat ens explica la seva experiència com a voluntari tutelar.

Quan vas començar a fer de voluntari?
Fa uns tres anys que em vaig plantejar desenvolupar tasques de voluntariat, però, per temes d’horaris, no ho vaig poder fer fins a finals de 2014. Des de llavors, col·laboro amb l’Associació Arep, realitzant tasques puntuals, com ajudar a preparar les parades del dia de Sant Jordi o donar suport al festival que preparen periòdicament. En la mateixa època vaig començar també com a voluntari a la fundació.

Com definiries la figura del voluntari/ària tutelar que desenvolupeu a la fundació?
La veritat és que fer de voluntari tutelar et permet tenir un tracte directe amb la persona amb qui comparteixo el temps d’oci i s’estableix una relació personal. Trobo que el resultat és molt enriquidor per al voluntari.

Com valoraries la relació que tens amb l’equip de la fundació?
He de dir que una motivació personal per fer de voluntari és que la institució amb què col·laboro s’impliqui i, de moment, estic content perquè, gràcies a la tasca que feu tots vosaltres, estic rebent el suport que necessito.

Quines eines necessitaries de som – fundació que t’ajudessin en la teva tasca de voluntariat?
Una de les coses que trobo a faltar seria tenir més relació amb altres voluntaris. És a dir, que hi hagués una trobada periòdica –cada trimestre, per exemple- amb altres companys per compartir experiències. Sí que és veritat, que ens trobem en alguns berenars o en el dinar de nadal, però crec que serien molt positives aquestes reunions per compartir coneixements o, fins i tot, fer una activitat amb les persones tutelades. Aquestes activitats serien complementàries a la formació que ja ens ofereix la fundació.

Quin tipus d’activitat comparteixes amb en Ricard M.?
El Ricard i jo compartim gustos comuns i escollir les activitats és bastant fàcil. Ens apassiona anar a museus, exposicions, passejar … Al Ricard li encanten els llibres i la poesia i, de tant en tant, anem a comprar-ne o ens apropem al mercat de Sant Antoni.
Un dels meus objectius és que el Ricard se senti bé i les sortides acostumen a acabar amb un cafè, que li agrada molt. En aquests moments, quan veig que el Ricard obre el seu llibre per començar la lectura o comença a escriure poesia a la llibreta que acostuma a portar, em sento molt bé veient que compartim aquests bons moments.

Ara ja fa més d’un any que fas de voluntariat tutelar. Quina és la teva valoració?
El fet de fer voluntariat enriqueix tant a la persona a qui dónes suport com a un mateix. Estic molt content de fer-ho i em sembla que mai em cansaré de fer aquests tipus d’activitats.

Moltes gràcies Bernat per compartir la teva experiència amb nosaltres