FOMENTANT EL VOLUNTARIAT INCLUSIU

Una de les accions que contempla el projecte #JoTbPuc és promoure la formació de les persones tutelades per Som – Fundació, que tenen interès a fer voluntariat, per tal de facilitar-los la informació més rellevant sobre aquest àmbit i mostrar-los les activitats en les quals poden participar.

voluntariat-inclusiu-discapacitat-intel·lectualEl dijous, 5 d’abril, es va realitzar la primera sessió formativa, dissenyada conjuntament per la Cristina Herreros, tècnica de projectes i responsable de voluntariat de l’Associació Saräu Oci Inclusiu, per la Núria Vergara i per l’Anna Sánchez, membres del grup de treball impulsor del projecte #JoTbPuc de Som – Fundació.

En la formació, impartida per la Cristina Herreros, titulada “A punt de fer voluntariat?” l’objectiu principal era fer-se preguntes a un mateix per descobrir què vol dir fer voluntariat. Es va plantejar un treball individual per respondre a preguntes com Per què vull fer voluntariat?, Què m’agradaria fer?, On ho voldria fer?, Tinc temps disponible?…. I que posteriorment es va compartir amb la resta del grup.

A través d’uns vídeos, els participants van descobrir:

• quins tipus de voluntariat hi ha
  • en quins àmbits poden ser voluntaris i voluntàries
  • informació rellevant per poder prendre la seva decisió a l’hora de fer voluntariat

D’aquesta forma van poder valorar més fàcilment en quina activitat de voluntariat se sentiran més còmodes i motivats per dur a terme.

voluntariat-inclusiu-discapacitat-intel·lectualFinalment, a través d’una dinàmica es van treballar les actituds i els valors que intervenen a l’hora de fer voluntariat com,  per exemple, el bon humor, la responsabilitat, el compromís, les ganes d’aprendre coses noves, respectar les normes … i molts més aspectes que els participants van posar sobre la taula.

Les persones assistents es van mostrar motivades i amb moltes ganes de començar el seu recorregut cap al voluntariat. De moment, ja s’han apuntat totes a participar en la seva primera experiència, el dia 3 de maig, en el berenar de la Feria d’Abril, organitzada per Som – Fundació, i que celebrarem a les instal·lacions del Fòrum. Les tasques que hauran de realitzar són donar suport, facilitar indicacions i acompanyar els participants a les taules assignades en la caseta on celebrem el berenar.

Esperem que sigui la primera de moltes més experiències!