¿HUMANOS O POSTHUMANOS? COL•LABORA AMB LA FUNDACIÓ

Humanos-posthumanos-editorial-fragmenta-colaboracionEls autors del llibre ¿Humanos o Posthumanos? Singularidad tecnológica y mejoramiento humano, publicat al mes de març de 2015 han cedit els drets d’autor a som – fundació.
El 29 de setembre de 2013, Albert Cortina i Miquel Ángel Serra, coordinadors del llibre, van publicar uns articles a La Vanguardia que plantejaven algunes qüestions per crear debat, com ara estem disposats a acceptar una espècie humana millorada tecnològicament a partir de la transformació radical de les seves condicions naturals? o quin paper exerceixen la consciència, l’ètica i la democràcia per a controlar els abusos en aquest procés? El resultat va ser la participació de 213 reflexions de diverses personalitats molt reconegudes en el seu àmbit que van fer les seves aportacions sobre la incidència de la tecnologia en l’espècie humana.

Així doncs, el llibre ens mostra els nous esdeveniments que s’esdevindran, sense renunciar per això a una humanitat més humana.

Jordi Costa, president de som – fundació, va ser uns dels ponents del seminari “Singulares” que es va celebrar durant els dies 5 i 6 de maig a Madrid. El seminari el va organitzar la Fundación Tatiana Pérez de Guzmán el Bueno per analitzar l’ètica de les tecnologies emergents en les persones amb diversitat funcional.

Jordi Costa va destacar, en la seva presentació, l’aportació de l’Eudald Carbonell: “La multiplicitat de processos convergents que s’està donant ens indica que només la integració de la diversitat pot portar-nos a una evolució posthumana coherent amb els desitjos de transcendir-nos a nosaltres mateixos. La cerca de l’humà com a singularitat de l’espai temps serà la cerca d’allò més profund del nostre ésser, pel que fa a la biologia però també a la seva expressió social i psicològica”.

Jordi Costa va destacar el següent:“La integració de la diversitat que, segons Carbonell, pot portar-nos a una evolució coherent és la base de la nova percepció social de la discapacitat. Amb més rellevància i acceptació social, menys discapacitades se sentiran les persones. El motor de canvi ha de ser l’eliminació de les barreres socials a la discapacitat. Les noves tecnologies podran ajudar-hi, però no ens enganyem, el veritable canvi ha de produir-se a partir de les nostres accions quotidianes i de la reivindicació i respecte dels drets que com a societat vulguem”.

Agraïm a tots els autors del llibre la seva col·laboració, que anirà destinada a potenciar el programa de Vida Independent amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual, a les quals l’entitat dóna suport, i promoure la seva plena inclusió social i l’autodeterminació.