HANDBOL ALS JOCS MUNDIALS SPECIAL OLYMPICS

L’Isaac B., que forma part del programa del Pretutela de Som – Fundació, és un gran esportista. Practica diversos esports des de fa molts anys: bàsquet de forma puntual, natació i spinning un cop per setmana i juga de forma regular a handbol amb l’equip de l’Acidh. Precisament, és en aquesta última disciplina que la Federació Acell ho va seleccionar per a participar en els Jocs Specials Olympics que s’han celebrat a Abu Dhabi del 14 al 21 de març.

Specials-Olympics-Abu-DhabiLa delegació d’handbol va marxar de Barcelona el 8 de març i van aprofitar els dies previs a la competició per fer turisme per Dubai. De la visita turística destaca l’altura dels edificis, la netedat dels carrers i la calor que va haver de suportar.

El 14 de març es van iniciar els Jocs amb la desfilada de tots els esportistes que hi participaven, la qual, segons l’Isaac va ser molt emotiva, perquè “era una forma d’estar tots els atletes junts, independentment de quin esport practiquessin i de quin país fossin”

Durant els dies de la competició, la jornada s’iniciava molt d’hora: s’aixecava a les 6.30 h per a poder marxar a les 8 h cap a les instal·lacions dels Jocs amb la resta de l’equip. Els entrenaments s’iniciaven a les 10h i després havien de jugar els partits. Per tant, una jornada intensa.

Jocs-Specials-Olympics-handbolL’equip d’handbol és unificat, és a dir, que hi ha per persones amb discapacitat i sense i està format íntegrament per jugadors catalans. L’Isaac és un esportista polivalent i juga tant de defensa com de pivot. Però també està en molt bona forma perquè ha jugat tots els partits de la competició i, fins i tot, va marcar dos gols.

Els partits més difícils van ser els dos últims, però, sobretot, el que van jugar en la final contra Suècia amb el qual van perdre per 20 a 13. No obstant això, malgrat que li hagués agradat quedar primer, està satisfet amb el resultat i, sobretot, amb la medalla de plata que van guanyar.

L’Isaac assenyala que “ha estat una experiència nova” i, malgrat que fins ara no era dels països que més l’havia atret, “s’ho va passar molt bé amb la gent que va conèixer i també va gaudir del que va descobrir en la seva visita turística per Dubai”.

Ara, a esperar la pròxima convocatòria a Suècia d’aquí a 4 anys!