III JORNADA DE L’ESPAI DE REFLEXIÓ ÈTICA

reflexió-ètica-serveis-socials-discapacitat-intel·lectualEl pròxim 16 de novembre se celebra a Lleida la III Jornada de l’Espai de Reflexió Ètica, organitzada per la Federació Allem, i en la qual participaran professionals de les fundacions tutelars i de les entitats prestadores de serveis de l’àmbit de la discapacitat intel·lectual.

Un dels objectius de la jornada és reflexionar, des de l’ètica, sobre la presa de decisions i el dret a decidir de les persones amb discapacitat intel·lectual. Es crearan diverses taules de debat per tractar els aspectes que han de contemplar les entitats amb la finalitat de fomentar la implementació de l’assistència, ja que és un dret i ha de ser reconegut com a via d’inclusió de les persones amb discapacitat.

Som – Fundació ha estat convidada per prendre part en la taula que valorarà els temes més rellevants que aporta el suport de l’assistent personal, així com els aspectes més significatius sobre la figura de l’assistent legal. La taula estarà moderada per l’Esther Llanas, referent social, i participarà l’Albert Rodríguez, advocat de l’entitat, la Raquel M. i la Montserrat G., persones usuàries de la fundació.

La Raquel M. forma part del programa de Vida Independent de Som – Fundació i explicarà tot el que l’aporta comptar amb un assistent personal que l’ajuda en el seu dia a dia. D’altra banda, la Montserrat G. parlarà dels tipus de suport que inclou la figura legal de l’assistent que rep de Som –Fundació.

Les accions que es plantegin en la jornada aniran encaminades a millorar la coordinació dels agents implicats, tant de l’àmbit legal com de l’àmbit dels serveis socials, per respectar la voluntat i el desig de les persones a les quals atenem.

Programa de la Jornada