JORNADA SOBRE TRACTAMENT DE LES ADDICCIONS

Jornada-I+D-tractament-addiccions-drogodependencia

El proper dia 25 d’octubre, la Coordinadora de Comunitats Terapèutiques (CCTT), Pisos de Reinserció (PPRR) i Centres de Dia (CCDD) per a drogodependents de Catalunya organitza la Jornada I+D sobre el tractament de les addiccions al segle XXI a la Casa del Mar de Barcelona.

L’objectiu de la Jornada és posar en valor i donar a conèixer l’evolució i constant adaptació que es realitza en les CCTT, PPRR i CCDD cap als nous col·lectius als que atén, sempre des d’una perspectiva d’atenció centrada en les necessitats de les persones.

En Raúl Olivera, coordinador de l’àrea social de Som – Fundació participarà en una taula de debat que analitzarà els reptes que s’han de tenir en compte per fer front a les necessitats de la societat del segle XXI. Al mateix temps, en Raúl intervindrà en un taller que reflexionarà sobre les necessitats que tenen les persones amb discapacitat intel·lectual per accedir als centres de la Xarxa d’Atenció a les Drogodependències (XAD).

La Jornada també pretén fer preguntes als assistents i reflexionar conjuntament sobre els reptes que tenen els centres de tractament de les addiccions del segle XXI per fer front als col·lectius o a les necessitats específiques que presenten: joves i adolescents, dones amb fills/es, persones amb discapacitat intel·lectual, ….

A través de la Jornada de reflexió, organitzada des de la Coordinadora de Comunitats Terapèutiques, Pisos de Reinserció i centres de dia per a drogodependents de Catalunya, es parlarà dels reptes dels seus centres amb usuaris i usuàries del segle XXI.

En aquest acte, en Raúl Olivera aprofitarà l’ocasió per donar visibilitat al col·lectiu de persones que atenem i per destacar la necessitat d’atenció especialitzada que encara hi ha pendent de cobrir.

És una molt bona notícia que des de l’organitzadora es preocupin sobre com s’haurien d’adaptar els centres a les persones amb discapacitat intel·lectual i dèficits cognitius. Agraïm la invitació i l’oportunitat que ens ofereixen per intercanviar visions i idees amb la resta d’assistents.

Accedir al programa