Articles del Blog

#JoTbPuc FER VOLUNTARIAT

El projecte Jo també puc fer voluntariat (#JoTbPuc) neix amb el plantejament d’incentivar la participació activa de les persones amb discapacitat intel·lectual a qui donem suport en el seu entorn comunitari més proper a través del voluntariat.

Volem aportar valor a la nostra tasca com a responsables i vetlladors de les persones a qui representem, en tant que els obrim una nova dimensió social i participativa i n’afavorim la inclusió social.

voluntariat-persones-discapacitat-intel·lectualLa fundació ha creat un grup de treball format per professionals de l’entitat que s’encarrega de la implementació del projecte. Formen part d’aquest equip la Diliana Castejón, la Maria Pamies, la Montserrat Santos, la Núria Vergara i l’Anna Sánchez, responsable del Programa de Voluntariat, com a líder del projecte.

El projecte #JoTbPuc va destinat, principalment, a les persones amb discapacitat intel·lectual a qui la fundació dóna suport per tal de defensar el seu dret de participar de la vida comunitària, reconegut a la convenció de l’ONU sobre els drets de les persones amb discapacitat. Al mateix temps es pretén promoure el voluntariat de les persones amb discapacitat com a via per a la integració social i dotar-les d’un nou rol: de rebre suports a donar-los.

La dimensió del projecte #JoTbPuc va més enllà de l’àmbit intern de Som – Fundació:

• contempla el treball en xarxa amb les entitats que incorporen els nostres usuaris i usuàries als seus programes de Voluntariat
  • suport de les persones amb discapacitat cap als col·lectius destinataris d’aquests programes, i se’ls apropa a altres realitatsVoluntariat-persones-discapacitat-intel·lectual
  • facilita la relació amb la resta de persones voluntàries de les entitats col·laboradores, fomentant la normalització del col·lectiu al qual atenem

Les primeres persones interessades a participar en el projecte #JoTbPuc han realitzat l’acció voluntària dins de Som – Fundació. Amb motiu de la celebració del Dinar de Nadal del 16 de desembre passat es van encarregar de rebre i situar els 490 assistents a les taules que tenien assignades. Per a tot el grup va ser la seva primera experiència i van destacar que:

• “M’he sentit bé ajudant a la gent”
  • “M’ha agradat molt relacionar-me amb altres persones que no coneixia”
  • “I, ara, quines coses més puc fer?”

Aquestes valoracions tan positives ens encoratgen a continuar dedicant esforços i il·lusió per seguir implementant aquest projecte.

Si t’interessa formar part del projecte #JoTbPuc :

Contacta amb el teu referent o auxiliar de tutela,

si ets una persona que forma part de l’entitat

Envia un mail a voluntariat@somfundacio.org o truca al 93 298 03 01,

si vols ampliar la informació o vols participar-hi