Articles del Blog

LA FUNDACIÓ CONTINUA CREIXENT

Som – Fundació disposa d’un nou local a la ciutat de Lleida i d’un espai a Girona, que comparteix amb altres entitats de l’àmbit social, amb la finalitat de millorar l’atenció a les persones amb discapacitat intel·lectual a les quals dóna suport i d’atendre a les famílies que sol·liciten informació sobre el procés de modificació de la capacitat.

En 1998, la fundació va començar a fer-se càrrec de la tutela de persones amb discapacitat intel·lectual a Lleida i al maig del 2010 va crear un equip social resident en aquesta ciutat. Des de llavors, el nombre de persones ateses ha anat augmentant gradualment fins a arribar a les 38 que atenem en l’actualitat.

LleidaL’equip social de Lleida està format per l’Esther Llanas, referent social, i en Donato López, auxiliar de tutela i compten amb el suport dels professionals de la seu a Barcelona per dur a terme la gestió dels casos encomanats. És important destacar la bona tasca que han realitzat durant aquests anys, la qual ha fomentat les bones relacions amb les entitats de serveis de la província lleidatana i la Federació Allem.

D’altra banda, Som – Fundació ha decidit disposar d’un espai a la ciutat de Girona per poder ocupar-se de les famílies que sol·liciten informació amb la finalitat de garantir un futur als seus fills o filles quan elles ja no hi estiguin. Tot i no disposar en l’actualitat d’un equip resident en la província, a la fundació hi haGirona quatre professionals que, des de 2009 atenen les persones amb discapacitat intel·lectual residents en aquesta zona. A dia d’avui els professionals que se’n fa càrrec d’aquestes persones són la Irene Ferrer, en Carles Pla, l’Alícia Bueno i l’Olga Vilanova.

La fundació està convençuda que aquests espais contribuiran a agilitzar l’atenció de les persones amb discapacitat intel·lectual a les quals dóna suport i a ajudar a les famílies a solucionar els dubtes sobre el procés de modificació de capacitat dels seus familiars.

Som – Fundació                                                                   Som – Fundació
Av. Francesc Macià, 7, 2n-B, despatx 2                          Carrer de la Rutlla, 20-22
25007 LLEIDA                                                                     17002 GIRONA
.                                                                                                T. 648 598 232