La tutela

tutela

“acompanyarlo a comprar roba o a l’hospital, els berenars, el dinar de Nadal…”

SOM – FUNDACIÓ CATALANA TUTELAR té com a servei principal l’exercici de la tutela de persones amb discapacitat intel·lectual en totes les formes previstes per la llei: tutela, curatela, administradors patrimonials, defensor judicial i consell de tutela.

El programa de Voluntariat és un altre dels serveis fonamentals de Som – Fundació. El seu objectiu principal és aconseguir que totes les persones tutelades tinguin una persona voluntària que els recolzi afectivament, al mateix temps que apropa i dóna a conèixer la realitat de les persones amb discapacitat intel·lectual a la societat.

en l’àmbit personal

La  dimensió  personal  de  l’exercici  de  la  tutela  ha  estat  un dels punts més destacats de l’ideari de SOM – FUNDACIÓ CATALANA TUTELAR, des dels seus inicis. La tutela exigeix principalment afecte i atenció personal, qualitats que Som – Fundació desenvolupa amb una sensibilitat especial i que les fa presents en els moments més importants de la vida de les sevas persones tutelades.

A més, cada mes se celebren trobades, a Barcelona i fora de la ciutat, en les quals es realitzen activitats perquè les persones tutelades se sentin unides, estimades i,també, perquè percebin que formen part de Som – Fundació. D’entre aquestes activitats, tenen especial importància el berenar mensual i el dinar de Nadal.

També es dissenyen plans de treball individual que duen a terme les actuacions i activitats decidides per l’equip multidisciplinari.
Amb aquests plans es fomenten les relacions entre les persones tutelades i el personal de Som – Fundació, es proporciona ajuda i consell i s’afavoreix el creixement personal.

Som – Fundació proporciona l’ajuda domiciliària, residencial, ocupacional, laboral i d’oci més adequada per a cada persona segons les seves necessitats i aspiracions. També acompanya les persones tutelades al metge, a l’hospital, a comprar-se roba i efectes personals. Així mateix, busca les ajudes necessàries per establir xarxes dintre de la comunitat i facilitar la inserció, sempre que sigui possible.

Per últim, per contribuir a la normalització de la vida de les persones tutelades, s’intenta que un alt percentatge vagi de vacances.

en l’àmbit patrimonial

En l’exercici de la tutela, la dimensió personal i patrimonial formen una unitat, encara que en alguns casos una decisió judicial pot separar-les. La majoria de vegades, el patrimoni de les persones tutelades per SOM – FUNDACIÓ CATALANA TUTELAR és d’escassa entitat, però no per aquest fet es deixa de gestionar d’una manera reflexionada i rigorosa, amb eficàcia, transparència i de manera totalment individualitzada.

QUE SE SENTI ESTIMAT