Articles del Blog

L’AFICIÓ PER AIXECAR CASTELLS

serafínEn Serafí R. forma part de la colla castellera dels Xicots de Vilafranca des de fa més de 20 anys. Per poder aixecar els castells que tant li entusiasmen s’entrena de valent cada divendres des de les 10 de la nit fins a les 12 h, aproximadament, amb la resta de companys.

Els Xicots de Vilafranca van encarregar un ninot amb la cara d’en Serafí perquè és un dels membres més antics. La figura creada per l’artista Agustí Salvà és de gran dimensió i va ser un dels símbols de la colla que va anar itinerant pels diferents actes commemoratius del seu 35è aniversari.

castell-xicots-vilafranca-discapacitat-intel·lectualEl dia 24 de març es va dur a terme una festa al Mas de les Cabanyes per lliurar el ninot a la Fundació Mas Albornà, entitat que disposa d’un Centre Especial de Treball amb el qual en Serafí col·labora des de l’any 1992. L’acte estava organitzat per Mas Albornà i els Xicots de Vilafranca i hi van assistir l’alcalde de les Cabanyes, Agustí Vallverdú, i la regidora de Cultura, Anna Arrufat.

En Serafí es va ficar al públic a la butxaca amb el petit discurs que va donar, sobretot quan va afirmar que “Els xicots som els millors, guanyarem el concurs de Tarragona i avui jo faré el castell”. Després d’aquestes paraules, es va posar mà a l’obra i va aixecar un pilar amb els Xicots de Vilafranca.

Tot i que el temps no va acompanyar gaire en aquest dia de festa, no va ser cap inconvenient perquè els assistents poguessin gaudir de valent de les activitats que es van dur a terme.