Articles del Blog

MILLORANT AMB LA TECNOLOGIA

El projecte Connectats per l’Accessibilitat, de la Fundació Vodafone España, ha aconseguit que 9 persones, a les quals la fundació dóna suport, es familiaritzin amb les noves tecnologies i participin de forma més activa en la societat a través d’Internet. A més, l’ús de les tauletes ha possibilitat l’aparició d’un nou enfocament i una nova forma de treballar diverses competències amb les persones amb discapacitat intel·lectual que atenem.

noves-tecnologies-persones-amb-discapacitatL’Eduardo G., la Míriam K., en Rafael G. i la Rafaela V. , que comparteixen pis a Barcelona, són unes de les persones beneficiàries d’aquest projecte. Els seus educadors han destacat que la formació personalitzada en l’ús d’internet o del mòbil ha ajudat a millorar el treball grupal d’aquests companys de pis.

D’altra banda, s’ha fomentat l’ús d’aplicacions educatives per treballar altres aspectes com la motivació, l’atenció, el respecte de torns i espais individuals, la comunicació, el joc i la recompensa. Aprendre jugant facilita l’aprenentatge!

Aquest grup de persones prefereix els jocs d’estratègia, però també ha après a utilitzar tant google maps com altres aplicacions geolocalitzadores per conèixer millor el territori i familiaritzar-se amb l’ús del transport públic. La Rafaela, per exemple, ha pogut veure més àmpliament les activitats dels centres cívics del seu barri i en Rafael ha trobat alguns cursos de formació del seu interès en centres molt propers al seu domicili.

S’han treballat també algunes competències bàsiques com, per exemple:

• l’ús de la moneda a través de jocs de matemàtiques i càlcul numèric
  • la lectoescriptura i ampliació de vocabulari amb el cercador de google
  • l’actualitat informativa per estar al corrent del que succeeix en la nostra societat a través de l’accés als diaris online

noves-tecnologies-persones-amb-discapacitatUn altre tema que els ha interessat molt ha estat l’acostament a les xarxes socials. L’Eduardo i la Míriam han creat el seu perfil i, per a això, ha calgut crear el seu primer compte de correu electrònic. D’aquesta forma, han començat a generar els seus primers mails i a interactuar amb els seus seguidors.

Les persones beneficiàries d’aquest projecte estan aconseguint, amb la utilització de les tauletes, ampliar els seus coneixements, augmentar les seves habilitats, millorar la seva participació en la societat i el seu apoderament.