MISSIÓ I HISTÒRIA

MISSIÓ I VALORS

Som – Fundació Catalana Tutelar és una entitat sense ànim de lucre que defensa els drets, protegeix i vetlla per la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament i amb la capacitat modificada judicialment a Catalunya.

La missió de Som – Fundació es vetllar perquè les persones amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament disposin dels ajuts i suports necessaris per poder desenvolupar el seu projecte personal al llarg de la seva vida.

Els valors de Som – Fundació són:

• COMPROMÍS I RESPONSABILITAT SOCIAL.  L’entitat té un compromís amb les persones que tutela i amb la societat en general per tal d’identificar i fer visible el desenvolupament dels drets socials i exigir una responsabilitat pública i social. Els criteris en els quals es basa per aconseguir-ho són: personalització, acompanyament, integritat, justícia i humanisme.
  • TRANSPARÈNCIA.  Els comptes, el patrimoni i l’administració, en general, tant de la Fundació com de les persones tutelades, són rigorosos i compleixen sempre els principis generals comptables i es donen a conèixer, regularment, als òrgans pertinents (Protectorat, Administració, Fiscalia, etc.), de manera que la societat pugui tenir plena garantia de la tasca realitzada. Els criteris en els quals es basa per aconseguir-ho són: eficàcia, eficiència, professionalitat, austeritat i innovació.
  • INDEPENDÈNCIA. Per tal de garantir el control de la qualitat de vida i benestar de les persones tutelades, l’entitat no presta serveis residencials, laborals, educatius, etc. doncs es podria perdre l’objectivitat a l’hora de defensar els seus drets i els seus interessos. Els criteris en els quals es basa per aconseguir-ho són: objectivitat, subsidiarietat i no discriminació.
  • CONFIANÇA.  L’entitat, al llarg de la seva trajectòria, s’ha anat guanyant la confiança de les famílies o tutors de les persones amb discapacitat intel·lectual, així com d’entitats socials i administracions públiques, alhora que ha donat un tracte de proximitat a les persones que tutela. Els criteris en els quals es basa per aconseguir-ho són: empatia, personalització i reconeixement.

HISTÒRIA

Som – Fundació va ser creada el 27 de març de 1987 i, en l’actualitat, és un referent entre les entitats tutelars, tant a l’Estat espanyol com a Catalunya. Des del mes de maig de 1992, en què va acceptar la primera tutela, ha anat assumint cada vegada noves responsabilitats tutelars.

Som – Fundació està totalment orientada a les persones que tutela amb el compromís de donar-los el servei més òptim i amb la voluntat que la millora contínua del servei es realitzi amb la participació activa de tot el personal de l’entitat, mitjançant el treball en equip interdisciplinar.

L’any 2007, la Fundació fou guardonada amb la Creu de Sant Jordi per la seva tasca en l’àmbit de la tutela.

Creu_de_sant_jordi