MISSIÓ, VISIÓ I VALORS

Som – Fundació Catalana Tutelar és una entitat sense ànim de lucre que defensa els drets, protegeix i vetlla per la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament i amb la capacitat modificada judicialment a Catalunya.

MISSIÓ

La missió de Som – Fundació es vetllar perquè les persones amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament disposin dels ajuts i suports necessaris per poder desenvolupar el seu projecte personal al llarg de la seva vida.

VISIÓ

La fundació pretén ser una institució referent i consolidada que treballa per la plena integració, per l’exercici dels drets i per millorar la qualitat de vida les persones amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament, a partir del compromís que té amb la societat.

VALORS

Els valors de Som – Fundació són:

• COMPROMÍS I RESPONSABILITAT SOCIAL.  L’entitat té un compromís amb les persones a qui dóna suport i amb la societat en general per tal d’identificar i fer visible el desenvolupament dels drets socials i exigir una responsabilitat pública i social. Els criteris en els quals es basa per aconseguir-ho són: acompanyament, integritat, justícia i humanisme.
  • TRANSPARÈNCIA. La gestió dels comptes, del patrimoni i l’administració, en general, tant de la Fundació com de les persones ateses, són rigorosos i compleixen sempre els principis generals comptables i es donen a conèixer, regularment, als òrgans pertinents (Protectorat, Administració, Fiscalia, etc.), de manera que la societat pugui tenir plena garantia de la tasca realitzada. Els criteris en els quals es basa per aconseguir-ho són: eficàcia, eficiència, professionalitat, austeritat i innovació.
  • INDEPENDÈNCIA. Per tal de garantir el control de la qualitat de vida i benestar de les persones usuàries, l’entitat no presta serveis residencials, laborals, educatius, etc. doncs es podria perdre l’objectivitat a l’hora de defensar els seus drets i els seus interessos. Els criteris en els quals es basa per aconseguir-ho són: objectivitat, subsidiarietat i no discriminació.
  • CONFIANÇA.  L’entitat, al llarg de la seva trajectòria, s’ha anat guanyant la confiança de les famílies o tutors de les persones amb discapacitat intel·lectual, així com d’entitats socials i administracions públiques, alhora que ha donat un tracte de proximitat a les persones que atén. Els criteris en els quals es basa per aconseguir-ho són: empatia, personalització i reconeixement.

Calidad Plena Inclusión ISO 9001 ONG Acreditada - Fundación Lealtad