Articles del Blog

MOSAICO DE SONIDOS

discapacitat-intel·lectual-música-integració

“Mosaico de Sonidos” és un projecte sorgit per la iniciativa de l’Associació Espanyola d’Orquestres Simfòniques, en col·laboració amb Plena Inclusión i la Fundació BBVA. Un dels objectius d’aquest projecte és promoure els drets i la igualtat d’oportunitats de les persones amb discapacitat intel·lectual a través de la seva participació en activitats musicals.

“Mosaico de Sonidos” compta amb la participació de 14 orquestres simfòniques de l’Estat i 228 persones amb discapacitat intel·lectual de 8 federacions autonòmiques, entre elles la catalana. Algunes de les persones que intervenen toquen algun instrument musical i d’altres ballen. La Isabel F., és una de les persones, a la qual li donem suport que actuava ballant una coreografia.

Durant els dies 17, 18 i 19 de febrer, la Isabel ha participat en les microcomposicions que s’han representat a l’Auditori de Barcelona. La Isabel ens ha comentat, que estava molt il·lusionada en poder participar-hi perquè es tracta d’una experiència molt interessant i, a més, el projecte és una oportunitat per fomentar la contribució de les persones amb discapacitat intel·lectual en activitats musicals. No obstant això, destaca que quan li van oferir d’unir-se a aquest grup va tenir certa por però, a mesura que participava en els diversos tallers, va veure que era una opció impressionant per demostrar les seves habilitats musicals.

Les persones que col·laboren en el projecte “Mosaico de Sonidos” han treballat, des del mes de setembre del 2016, en tallers musicals sobre l’obra “La flor más grande del mundo”, una peça musical d’Emilio Aragón basada en el conte d’en José Saramago, per poder fer les corresponents representacions. Segons la Isabel, durant aquest temps realitzaven assajos mensuals amb la música gravada però en aquestes últimes setmanes han assajat més dies i amb l’orquestra en directe. I clar, la sonoritat ha estat ben diferent.

En finalitzar l’assaig general, la Isabel estava molt contenta i assegurava estar preparada per l’estrena. A més a més, havia comptat amb la felicitació del director de l’orquestra, Kazushi Ono.

La Montserrat S., referent de tutela de la Isabel, va anar a veure la representació que es va fer el diumenge i assegura que tant l’orquestra com les persones que ballaven ho fan molt bé.

Enhorabona Isabel per l’actuació i per compartir la teva experiència amb nosaltres!