Articles del Blog

OCUPATS EN GARANTIR UN FUTUR

garantir-futur-persones-discapacitat-intel·lectual

A la Isabel del C., mare d’en Roberto, sempre l’ha preocupat el futur del seu fill, sobretot, com poder garantir-li una qualitat de vida quan ella ja no ho hi sigui.

La Isabel ens comenta que va conèixer Som – Fundació a través d’una xerrada informativa que es va dur a terme a l’Escola Taller de San Miguel, quan en Roberto tenia 17 anys. En aquell moment, encara tenia molts dubtes sobre què havia de fer per garantir-li, al seu fill, un futur i va començar la fase d’informació i valoració d’opcions.

Uns anys més tard, l’any 2014, s’incorpora al programa de Pretutela de la fundació, que consisteix a establir una relació entre l’entitat, la família i la persona amb discapacitat intel·lectual amb la finalitat de preparar el futur, creant  un vincle  i  un  coneixement  mutu.  La Lina Mur,  responsable  del Programa,  i  l’Antonio  Manuel  Ferrer,  responsable  de  l’Àrea  Jurídica,  són  els  professionals de Som – Fundació que l’atenen per solucionar els seus dubtes i informar-li dels tràmits i alternatives que ha de considerar en aquesta etapa.

Durant l’entrevista, la Isabel ens indica en diverses ocasions, que està convençuda que quan la fundació assumeixi la tutela d’en Roberto li podrà oferir una qualitat de vida similar a la que té actualment. I, aquest fet, la tranquil·litza.

Fa algun temps, en Roberto, li va fer la gran pregunta: “Què passarà amb mi quan tu no hi siguis?” I la Isabel ja va poder contestar-l’hi. Li va indicar que havia escollit a Som – Fundació perquè li doni suport en la seves activitats diàries, l’ajudi a solucionar els seus dubtes i que vetlli pel seu interès. I, va afegir, que la fundació s’encarregaria de garantir-li una qualitat de vida en el futur; qüestió que la preocupa de forma desmesurada.

De moment, la Isabel està contenta amb l’atenció que rep de la nostra entitat i subratlla la bona relació que manté amb la Lina. No obstant això, ens indica que troba a faltar trobades amb altres famílies de Pretutela, en similars condicions que la seva, per poder compartir experiències i coneixements.

Moltes gràcies, Isabel, per compartir la teva experiència amb nosaltres!