PARTICIPACIÓ AL PROGRAMA ARA I AQUÍ

El programa Ara i Aquí ens va invitar a participar al debat sobre ‘Discriminem a les persones amb discapacitat intel·lectual?’ que es va emetre el divendres 2 de novembre a TVE1 Catalunya. L’objectiu era abordar els problemes més rellevants que es troben les persones amb discapacitat en el seu dia a dia.

vida-independiente-discapacitat-intel·lectualLuisa L. i Montse C. van compartir la seva experiència de vida independent en el reportatge que es va gravar en els dies previs. L’objectiu era mostrar que les persones amb discapacitat poden viure tranquil·lament en un pis amb altres companys, rebent els suports necessaris. D’altra banda, la família Molinos, que forma part del programa de Pretutela de la fundació, va plantejar els temes que més li preocupen per garantir al seu fill la qualitat de vida quan ells ja no hi siguin.

Al debat, conduït per en Carlos Fuentes, van intervenir l’Andy Trias, escriptor i membre de la Fundació Catalana Síndrome de Down, la Rosa Cadenas, presidenta de Dincat, i els tertulians l’Anna Grau, periodista, en Roger Montañola, politòleg, i l’Andrés Labella, advocat. A més, un grup de persones als qui donem suport van tenir l’oportunitat de compartir la seva experiència:voluntariat-inclusiu-discapacitat-intel·lectual

• Cristóbal O. va descriure la seva tasca de voluntari al programa #JoTbPuc
  • Dolça H., va compartir el que li aporta la tasca de voluntària tutelar en la fundació
  • Joaquina N. va explicar el seu testimoni personal de superació
  • José Manuel G. va plantejar alguns dels temes que ha desenvolupat el grup de treball de l’Observatori de Drets de Dincat
  • Miquel F. va tractar el tema de la recuperació del dret a vot i va afirmar que ara se sent molt feliç de poder participar en les eleccions

Després del programa, els participants al debat ens comentaven que estaven molt satisfets d’haver pogut explicar en primera persona el seu testimoni.

dret-a-vot-discapacitat-intel·lectual