PARTICIPACIÓ DE SOM – FUNDACIÓ AL X ENCUENTRO NACIONAL DE VOLUNTARIADO TUTELAR

Grupo

Durant els dies 23, 24 i 25 d’octubre s’ha celebrat a Madrid el X Encuentro Nacional de Voluntariado Tutelar, organitzat per l’Asociación Española de Fundaciones Tutelares. En aquesta ocasió, hi han assistit més de 150 persones voluntàries en representació de les diverses entitats que formem part de l’associació. De som –fundació hi han assistit set persones voluntàries, acompanyades pel director-gerent i la responsable del Programa de Voluntariat.

L’obertura oficial de la trobada va comptar amb la presència de l’Alvaro Cuesta, vocal del Consell General del Poder Judicial; la Teresa Palahí, secretària general de la Fundación ONCE, el Luis Cayo, president del Comité Español de Representantes de Personas con Discapacidad (CERMI), el Santiago López, president de Plena Inclusión; l’Emilio Polo, membre de la Junta Directiva de la Plataforma de Voluntariado de España (PVE) i el Luis Perales, president de l’Asociación Española de Fundaciones Tutelares.

Els diferents participants de la taula inaugural van coincidir a destacar la tasca que desenvolupen els Voluntaris i Voluntàries Tutelars que acompanyanen i donen suport a les persones amb discapacitat intel·lectual protegides per les entitats tutelars. “Els voluntaris aporten, a més, noves idees i col·laboren amb la labor social que realitzen les Fundacions, va ressaltar la Teresa Palahí, secretaria general de la Fundación ONCE.

A la recepció de divendres al vespre, a l’hotel, les persones voluntàries i professionals assistents Recepcionvan poder gaudir d’una estona de ball tradicional amb dues parelles de chulapos, que van fer una demostració de les seves habilitats dansaires i van convidar a la pista a aquelles persones que ho volguessin.

El matí de dissabte va tenir lloc l’acte de lliurament de Premis de Voluntariat Tutelar i la celebració de la taula rodona ‘L’acció voluntària: reptes i oportunitats’.

Durant la tarda de dissabte i el matí de diumenge es va comptar amb la presència de dues persones professionals de la consultora Izada que, juntament amb les persones del grup estable de treball de l’AEFT, Sin titulo 1van dinamitzar l’Open Space. Aquest espai va permetre que les persones assistents proposessin i posessin en comú els seus temes d’interès. Es van debatre qüestions al voltant del vincle amb les fundacions, amb les persones tutelades i amb les persones voluntàries en diferents tallers que els/les amfitrions/ones van conduir amb el suport de persones de l’equip esmentat.

Després de les quatre rondes de l’Open Space de dissabte, les persones assistents van fer una passejada turística per la ciutat amb cinc guies oficials de la comunitat madrilenya que van donar detalls sobre alguns dels indrets més emblemàtics de la ciutat.

Diumenge al matí va tenir lloc el plenari de l’Open Space, en el quual una persona representant de cadascun dels espais de debat va posar en comú, amb l’auditori, les conclusions més rellevants de cadascun dels tallers. Posteriorment, es va celebrar la conferència de Jose Maria Gasalla en la que va parlar de la confiança per a l’acció voluntària, aportant un aire encara més festiu i positiu al X Encuentro Nacional de Voluntariado Tutelar.

Aquesta trobada ha permès als assistents compartir les seves experiències i inquietuds. Al mateix temps, les persones voluntàries han tingut l’oportunitat de participar en les diverses activitats de debat i reflexió que s’han portat a terme sobre la seva labor solidària en l’àmbit del voluntariat tutelar.

Finalment, volem destacar algunes de les opinions dels voluntaris i de les voluntàries de som – fundació que han assistit a aquest esdeveniment perquè, no ens hem d’oblidar que, en aquesta ocasió, elles i ells han estat les i els protagonistes:

• Manel L. “Amb aquestes trobades és quan t’adones del volum i la importància del voluntariat. Ja que, si no, solament aprecies el teu petit esforç i no veus la grandesa del moviment al qual pertanys”.
  • Dolors B. “Fantàstic!!! Esperem amb impaciència els dos anys que falten per a la propera trobada”.
  • Joana T. “Gent molt maca, amb ganes d’aprendre i molta il·lusió”
  • Constancio E.: “El encuentro del espacio abierto! El primero después del galardón y de la aprobación de la ley de voluntariado. Una experiencia interesante que he podido compartir con persones muy diversas!”
  • Nati C. “Moltes gràcies a tots, han estat uns dies inoblidables”
  • Neus G.: “Ens emportem una bona experiència cap a Barcelona”

X Encuentro Voluntariado

Moltes gràcies a totes les persones voluntàries per la vostra dedicació!!

Tags: