PRESENT I FUTUR DE LES PERSONES GRANS

La Fundació Hurkoa i l’Institut Basc de Criminologia organitzen la jornada “Una realitat invisible” per a tractar el tema de l’acompanyament i la prevenció de l’abús en les persones grans en situació de fragilitat. La trobada tindrà lloc el dia 21 de febrer a l’Auditori Centre Carlos Santamaría de Donostia.

situación-fragilidad-personas-mayoresL’objectiu de la jornada és analitzar les situacions de desprotecció en les quals es troben les persones grans i valorar com es poden prevenir per evitar els possibles abusos o tractes inadequats.

Al mateix temps, es presentaran les dades més rellevants de l’estudi que la Fundació Hurkoa ha dut a terme amb l’Ajuntament d’Azkoitia i la Fundació Adinberri per analitzar les necessitats socials d’aquest col·lectiu relacionades amb la situació familiar i relacional, el nivell de dependència, la situació econòmica i legal, l’estat de l’habitatge o el coneixement sobre els recursos socials que poden disposar. D’altra banda, aquest estudi pretén identificar i avaluar la situació de fragilitat de les persones majors de 65 anys que viuen sols amb la finalitat de desenvolupar un model d’atenció que millori la seva qualitat de vida.

Després de la inauguració de la trobada s’iniciarà una taula de debat per definir el present i el futur de les persones grans. El debat estarà moderat per la periodista Estrella Vallejo d’El Diario Vasco, i participaran la Raquel Sant Sebastià, directora d’Adinberri, en José Luis Marañon, membre del Patronat d’Hurkoa, i la Bakarne Extxeberria, responsable del programa Fragilitat en Hurkoa.

En la segona part de la jornada es valoraran els instruments jurídics per a l’acompanyament i la prevenció de l’abús. En aquesta taula rodona, moderada per la Itziar Alkorta, professora de Dret Civil en la Facultat de la UPV-EHU, participaran l’Antonio Manuel Ferrer, responsable de l’Àrea Jurídica de Som – Fundació, l’Aurora Elósegui, Magistrada del Jutjat de 1a Instància núm. 6 de Donostia, i la Valentina Montero, notària.