Reivindiquem el dret de vot

foto 2
Segons la Convenció de l’ONU sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat, ratificada l’any 2007 per Espanya, les persones amb discapacitat tenen dret de sufragi en igualtat de condicions que la resta de ciutadans i ciutadanes.

El dret de sufragi, poder votar en unes eleccions i tenir una vida activa en l’àmbit polític, és un dels aspectes que s’ha de tenir en compte a l’hora de modificar la capacitat d’una persona. Després d’un reconeixement mèdic forense, un jutge ha de valorar cada cas i decidir si pot votar o no, en cas que pugui, si necessita suports per a aquesta actuació.

Per a Som Fundació és important que les persones protegides per a les quals treballem puguin tenir una vida autogestionada i normalitzada. Per això, volem que recuperin el dret de vot que han pogut perdre de manera “automàtica” quan s’ha modificat la seva capacitat.

En aquest sentit, volem donar resposta a les demandes dels nostres usuaris i usuàries que vulguin recuperar aquest dret. Hi ha diverses persones que han mostrat el seu interès per poder votar. Una de les quals ja ha aconseguit una resolució favorable. En Josep Maria G. podrà participar a les properes eleccions. Feia temps que veia com els seus companys de pis rebien la targeta censal i podien anar a votar, mentre que ell no podia fer-ho i no entenia gaire el perquè. Ara està content de poder participar activament de la vida política i decidir a qui votar.

Hem començat el camí, però encara hi ha molt a fer. Per això Som Fundació, Dincat i altres entitats del sector no vam dubtar a posicionar-nos sobre aquesta qüestió davant dels mitjans de comunicació amb motiu de les eleccions europees del mes de maig.

Des de Som Fundació animem les persones que no puguin votar, i hi tinguin interès, a parlar amb els seus referents tutelars i d’aquesta manera iniciar els tràmits per intentar participar, com qualsevol altre ciutadà o ciutadana, a les properes eleccions que es convoquin.