Articles del Blog

SALUT I SEXOAFECTIVITAT

sexo-afectivitat-persones-discapacitat-intel·lectual

Dincat Plena Inclusió Catalunya impartirà una formació sobre salut i sexoafectivitat dirigida a persones amb discapacitat intel·lectual, amb necessitats de suport intermitent i limitat. La Gemma Deulofeu, professional de Dincat, serà l’encarregada d’oferir la formació durant els dies 16, 23 i 30 de maig a les oficines de Som – Fundació.

L’àrea social de l’entitat ha ofert la possibilitat de participar en les xerrades a les persones amb discapacitat intel·lectual a qui donem suport. Finalment, s’han creat dos grups de 12 persones per incentivar la participació dels assistents en les sessions.

Considerem que aquesta iniciativa és molt enriquidora per al col·lectiu que atenem, ja que es tracta de sessions informatives sobre diversos aspectes a tenir en compte per gaudir d’una salut i d’una sexualitat saludables.

En la formació es farà difusió de la guia de salut Quan estic malalt… Escolta’m! que va publicar Dincat i en la qual s’inclouen orientacions per fer més fàcil i més còmode el fet d’accedir als serveis de salut i algunes recomanacions per estar més sans. Els temes més rellevants que es tractaran sobre la salut són els següents:

• Anar al metge
  • Alimentació
  • Exercici físic
  • Higiene

D’altra banda, considerem que les persones amb discapacitat intel·lectual reben molt poca informació sobre sexo afectivitat des de les famílies, serveis especialitzats que els atenen i des de la mateixa societat. Per aquesta raó, creiem que és molt important tractar els aspectes relacionats amb aquest tema en la formació que es durà a terme, com ara els següents:

• Què és la sexualitat. Què em pot aportar a la meva vida?
  • El meu cos, els meus pensaments i les meves emocions
  • Expressions sexoafectives saludables
  • Expressions sexoafectives de risc
  • Parella i comunicació

Les necessitats de formació, d’ampliar el coneixement i de sensibilitzar al col·lectiu que atenem ens han motivat per oferir aquesta formació a les persones amb discapacitat intel·lectual a qui donem suport.