Sense les petites il·lusions personals la vida esdevé monòtona i avorrida

bolos
A en Jordi Bolòs li agrada caminar, fer excursions a la muntanya i estar en contacte amb la natura. Li agradaria caminar més però no té massa temps, ja que dedica moltes hores a la feina, la seva farmàcia, un negoci familiar que, amb ell, arriba a la 17a generació. Es defineix com una persona que cuida les relacions i que gaudeix de la vida sense complicar-se gaire.
En Jordi és el President de Som Fundació des de fa 7 anys i pare de tres fills, un d’ells en Joan, un jove amb discapacitat Intel·lectual que forma part de la nostra gran família.
Sovint les persones i les famílies s’impliquen amb les causes quan els afecten directament. En aquest cas, per a en Jordi les coses van ser a l’inrevés, ell ja n’estava prou, d’implicat, quan va néixer el seu fill. Voleu conèixer la seva història?

Com s’inicia el vincle amb Som Fundació?
Vaig començar com a voluntari a Aspanias, a l´esplai que hi havia al soterrani del carrer Girona, a Barcelona. Més tard vaig fer el servei com a objector de consciència aquí, a la Fundació. Aquest sector ja em movia, ja que des de ben petit compartia jocs amb en Quico, un bon amic que té discapacitat. Sempre ho he viscut amb molta normalitat i de forma molt propera. Després, vaig començar a Som Fundació, primer com a Patró, més tard com a President dins del Patronat.

Després va néixer en Joan…
Sí, i va ser molt dur, perquè tant la meva dona com jo sabíem el que implicava. La part positiva és que teníem eines per gestionar el tema, coneixíem bé el terreny i vàrem  poder normalitzar bastant la situació. En Joan està molt espavilat gràcies a la feina feta i, també, perquè ha tingut la sort d’educar-se des de petit compartint l´escolaritat normal i especial. Creiem que és clau que pugui compartir el dia a dia amb persones com ell, però també amb d’altres que no pateixin cap tipus de discapacitat. Han de formar part de la societat i conèixer el món real, encara que això els pugui implicar frustracions, no podem apartar-los-en. És fonamental que assumeixin i acceptin les seves discapacitats amb normalitat, com cadascun de nosaltres hem d’acceptar les nostres.

Com a Jordi “en primera persona” i també com a membre del Patronat què significa la tutela per a tu?
La tutela és fonamental. És una sortida tant per les famílies que no tenen ningú amb qui confiar el seu fill en el moment que faltin com per a les persones amb discapacitat. És difícil deixar les coses ben lligades, tot i que ho intentem. Som Fundació ofereix per davant de tot la defensa dels drets de les persones amb discapacitat, i per tant dóna seguretat  als familiars. Treballa per garantir la seva qualitat de vida, les seves il·lusions. Aquest és un  pilar fonamental. Sense les petites il·lusions personals la vida esdevé monòtona i avorrida. Nosaltres tutelem persones i moltes petites il·lusions que hem de cuidar i mimar.

Quins són els reptes del Patronat?
Estem en plena posada en marxa del Pla Estratègic de l’entitat, que és molt ambiciós. Els membres del Patronat, tot i que semblem molt llunyans, som voluntaris i voluntàries que tenim un compromís molt gran amb l’entitat. Volem que això funcioni i  posem totes les nostres forces.

Quina ha estat la teva experiència fins ara?
Molt positiva, estic encantat per la feina feta. En aquest temps he fet grans amics i amigues, m’he enriquit molt, tot i que també hi ha hagut moments complicats. Ara estic satisfet de les coses que s’han aconseguit, crec que el sector reconeix la serietat i el treball de l’entitat. Hem tingut la sort de comptar amb persones excepcionals que han fet la feina fàcil i això és tot un luxe.

Gràcies pel teu testimoni, Jordi.