Articles del Blog

SOLIDARITAT DE PROXIMITAT

Pont-alimentari-persones-discapacitat

Avui, dia 7 de març, hem posat en marxa junt amb la Fundació Banc de Recursos i la Fundació Catalana de la Prevenció de Residus i Consum Responsable, el projecte PONT ALIMENTARI, una iniciativa que pretén reduir el malbaratament alimentari i sobretot fomentar la solidaritat.

Hem signat un conveni, pel qual les persones a qui Som-Fundació dóna suport, puguin accedir a l’aprofitament d’excedent d’aliments frescos o cuinats que es generin en diferents supermercats o empreses de càtering i restauració.

Des de l’equip social de Som – Fundació es proposen domicilis amb pocs recursos econòmics i que compten amb un suport a la llar. A partir d’aquí, ens coordinem amb el Banc de Recursos, que és el responsable de buscar els comerços de proximitat per tal d’assignar-los als domicilis proposats.

Avui, dia 7 de març, hem fet la primera presentació, juntament amb la Mariona Ortiz, responsable del projecte Pont Alimentari, amb el supermercat Veritas del carrer Major de L’Hospitalet de Llobregat. Les persones encarregades d’aquesta botiga, el Cristian i la Patricia, ens han rebut de forma molt amable i col·laboradora i ens han ofert tota la flexibilitat i facilitat possible per tal de facilitar el lliurament dels aliments al Roberto M. i al Ramsés M., persones a qui l’entitat dóna suport.

L’equip del projecte hem acordat que el Roberto i el Ramsés vagin cada dijous amb la Txell, la persona que els fa el suport a la llar, a buscar els excedents que Veritas hagi generat al llarg de la setmana i, a partir d’aquí, puguin planificar millor la resta de la compra setmanal.

La tasca que contempla el Pont Alimentari, ens apropa a un projecte que tenim moltes ganes d’ampliar a la resta de persones que integren el Programa de Vida Independent i que, alhora, ens permet vetllar d’una manera nova pel benestar i els interessos de les persones que protegim.