SOM COMPANYS

gestió-persones-amb-discapacitat-intel·lectualSom Companys està format per un grup de persones usuàries que es reuneixen una vegada al mes en la fundació des del mes de febrer de 2018. Durant aquest temps, el grup ha creat un espai propi en què decideixen les activitats que volen fer, els temes que volen debatre i, sobretot, les experiències que volen compartir amb la resta d’assistents.

Som Companys va néixer com un grup obert, però amb un mínim compromís, és a dir, que les persones usuàries han de comprometre’s a assistir a les reunions periòdiques que es realitzen. Les sessions estan coordinades per tres professionals de la fundació, la Carla Arcos, la Jennifer Jiménez i la Montse Gozálvez.

Fins ara, 16 persones a qui donem suport han participat en les trobades que s’han dut a terme i que han tractat temes molt diversos com els que detallem a continuació:

• Informació sobre la modificació de la capacitat jurídica i les seves implicacions.
  • Possibilitats de les persones amb discapacitat intel·lectual a fer voluntariat. Al mateix temps, es va informar sobre els drets i deures del voluntariat.
  • Assistència a una jornada sobre vida independent
  • Dinàmica de grup sobre el suport a la presa de decisions que ofereixen les entitats tutelars, amb l’objectiu de ser conscients dels temes sobre els quals les persones tutelades decideixen directament i, al mateix temps, identificar aquells aspectes sobre els quals necessiten ajuda.
  • Assistència a una sessió de cinema en la fundació

En la trobada del mes de gener, el grup va decidir fer una valoració sobre com havia anat aquest primer any i la majoria dels assistents destacaven que les activitats que més els havia agradat eren les relacionades amb l’oci, com la visita al museu o veure una pel·lícula junts. No obstant això, també troben interessant les xerrades informatives en què han participat.

D’altra banda, alguns membres del grup van indicar les raons per les quals volen continuar formant part de Som Companys: “m’hi trobo a gust”, “conec gent”, “m’agrada parlar de les nostres coses” o perquè “riem i aprenem”

Així doncs, després d’aquesta valoració tan positiva, el grup va considerar que era el moment de plantejar algunes de les activitats que volen organitzar durant aquest any 2019: una dinàmica sobre respecte i empatia, veure un documental sobre violència de gènere, una xerrada formativa sobre aspectes legals relacionats amb situacions en les quals es poden trobar: robatori, intimidació, …

Des de la fundació, estem convençuts que hem de continuar fomentant aquest tipus d’espais per a promoure la sociabilització del col·lectiu que atenem.