Articles del Blog

“TENIM UNA COSA MÉS IMPORTANT COM ÉS L’AFECTE”

Jordi B
En Jordi B. és un voluntari que forma part de som – fundació des de fa més de 8 anys i durant tot aquest temps ha estat voluntari de l’Alex Q.

Com vas començar a som – fundació?
Josep M. Duran, un dels fundadors de la fundació em va parlar de la tasca que portava a terme l’entitat i em va plantejar la possibilitat de col•laborar-hi. En Josep M. em va posar en contacte amb el responsable del Programa de Voluntariat Tutelar que em va explicar més àmpliament la funció que podria fer i em va convèncer per afegir-m’hi. Des de llavors, faig de voluntari de l’Alex.

Quines activitats fas amb l’Alex?
Cada tres setmanes vaig a buscar a l’Alex a la residència on s’està allotjat i, depenent de la setmana, anem a berenar, a passejar per la vora del mar, que li agrada molt, o al cinema. En definitiva, intentem fer activitats que li facin il•lusió.

També vaig a veure l’obra de teatre que fan una vegada a l’any a la residència perquè sé que a l’Alex li agrada veure’m entre el públic.

Què t’aporta fer de voluntari?
Realment, m’aporta molta satisfacció. És una activitat que no necessita excessiva dedicació, però et sents molt útil perquè ajudes a persones que ho necessiten. D’altra banda, del temps que fa que estic amb l’Alex s’ha creat una relació molt propera i, de la bona comunicació que hem generat, tenim una cosa molt important: l’afecte.

Fa molt de temps que fas de voluntari d’una única persona de som – fundació. Haguessis preferit fer activitats puntuals amb altres persones tutelades per la fundació?
No. Prefereixo estar amb la mateixa persona perquè s’estableix una relació molt més pròxima i un vincle que és molt positiu per als dos.

Com definiries teva relació amb som – fundació?
La relació amb la fundació és bona i rebo molt de suport de l’entitat, cosa que fa que no em senti sol i que continuï desenvolupant la tasca de voluntariat.

Moltes gràcies, Jordi, per compartir la teva experiència amb nosaltres!