TERÀPIA CANINA

terapia-persones-discapacitat-intel·lectual

Marc G. és ensinistrador de gossos i s’ha incorporat com a voluntari al Programa de Voluntariat de Som – Fundació. En Marc va sempre acompanyat del Tazz, el seu gos.

teràpia-canina-persones-discapacitatA través de l’ensinistrament del Tazz, un gos de raça catalogada com a perillosa, tres persones amb discapacitat intel·lectual, a qui l’entitat dóna suport, fan teràpia canina guiada pel Marc. Les sessions es fan tres cops per setmana durant el mes de juny.

teràpia-persones-discapacitat-intel·lectualL’Isidre, la M. Jesús i la Yosune estimulen, sense adonar-se’n les seves habilitats motrius, de comunicació i socials a través d’activitats diverses, com ara, amagar una pilota, raspallar i pentinar al Tazz, acaronar-lo o donar-li aigua.

En les primeres sessions que s’han dut a terme, hem apreciat el gran valor que aporta el Tazz a les persones usuàries, ja que els accepta tal com són i això millora tant el seu estat d’ànim, com facilita la seva interacció. D’altra banda, els jocs afavoreixin la seva coordinació motriu i la motricitat fina quan el raspallen, fomenten la comunicació no verbal i, sobretot, provoquen el manteniment d’un contacte visual constant amb el gos.

S’ha de destacar que als participants en les sessions d’ensinistrament els encanta el contacte físic amb el gos i, sobretot, gaudeixin molt acaronant-lo. Tots ells acaben les sessions amb un gran somriure i esperen amb il·lusió la següent trobada.