Va per vosaltres!

volunt

Frenem un instant (en aquest ritme frenètic que portem) i pensem en els voluntaris i voluntàries que col·laboren diàriament, de forma constant i silenciosa, per donar un valor afegit a la tasca que realitzem.

Per fer un passeig, per anar al cinema o prendre un suc al bar del barri… Ells i elles sempre estan allà, acompanyant els nostres tutelats en el seu dia a dia i escoltant les seves peculiars històries. Ens permeten allargar el braç, on sovint no podem arribar, convertint-se en els seus confessors, una amistat més, donant-los estima i sobretot normalitzant les seves vides.

Avui és el Dia Internacional del Voluntariat, una jornada que vol posar en valor la tasca voluntària d’aquestes persones –i també entitats- que vetllen –vetllem- per cobrir les necessitats dels col·lectius que estan en risc social.

Aprofitant una frase d’una notícia publicada per Xarxanet: “Aquest dia ens recorda que la vida i el benestar van més enllà del sou a final de mes, els estudis, les persones més properes, la casa o el cotxe. L’acció voluntària és aquell anar més enllà gaudint mentre s’ofereix temps als altres i al món que ens envolta; cobrint necessitats del món i de persones que ho necessiten”.

A més, cal dir que Barcelona ha estat escollida Capital Europea del Voluntariat pel 2014, per la generositat i esperit solidari que transmeten els voluntaris i voluntàries de la nostra ciutat.

Així doncs, avui és un gran dia, celebreu-m’ho!

Vull fer Voluntariat a Som Fundació