Articles del Blog

XI ENCUENTRO VOLUNTARIADO TUTELAR

encuentro-voluntariat-tutelar-persones-discapacitat
Durant els dies 27, 28 i 29 d’octubre es va celebrar a Bilbao l’XI Encuentro Estatal de Voluntariado Tutelar amb el lema Destino Compartir, organitzat per l’Asociación Española de Fundaciones Tutelares (AEFT) i Futubide Fundación Tutelar Gorabide.

L’objectiu de la trobada era crear una confluència entre formació i intercanvi d’experiències amb les 170 persones voluntàries, de les diferents entitats tutelars estatals, que van assistir-hi. En representació de Som – Fundació van anar-hi cinc persones voluntàries -en Constancio E., la Dolça H., l’Encarna M., en Fabián E. i en Pep T.-, en Raul Olivera, coordinador de l’àrea Social, l’Anna Sánchez, responsable del Programa de Voluntariat i membre del Grup de Treball de Voluntariat de l’AEFT, i en Jordi Bolós, membre del Patronat.

L’esdeveniment començava el divendres 27 amb un sopar per donar la benvinguda a tots els assistents. Va ser una bona forma de trobar-se i conèixer nous companys.

El matí del dissabte es va organitzar una taula col·loqui i un joc per conèixer aspectes legals, genèrics i bàsics de la Convenció dels Drets de les Persones amb Discapacitat i del voluntariat en general. A la tarda vam seguir amb un treball en grups d’unes deu persones per aprofundir sobre tres eixos: l’envelliment, la sexualitat i les relacions interpersonals de les persones amb discapacitat intel·lectual. Al mateix temps es va plantejar el paper que poden tenir les persones voluntàries a l’hora de donar el suport necessari sobre aquests temes a les persones que acompanyen. Vam finalitzar la jornada, compartint les reflexions i plantejaments que havíem treballat cada grup.

El diumenge vam continuar treballant en la línia dels mateixos tres eixos, en forma de taula rodona i xerrada d’experts, en la qual va participar en Raul Olivera, coordinador de l’Àrea Social de Som – Fundació. En Raul va aportar la seva experiència i punt de vista sobre les relacions interpersonals de les persones amb discapacitat intel·lectual.

Per acabar, vam poder gaudir de la xerrada que va fer el consultor en Lluís Soldevila, que ens va motivar a actuar, a tenir objectius i a treballar per aconseguir-los amb una actitud positiva i amb il·lusió.

Van ser unes jornades molt enriquidores!