XII ENCUENTRO DE VOLUNTARIADO TUTELAR

Un grup de persones voluntàries, l’Anna Sánchez, responsable del Programa de Voluntariat i en Josep Tresserras, director-gerent de la fundació van participar en el XII Encuentro de Voluntariado Tutelar que es va celebrar a Sevilla del 18 al 20 d’octubre. La trobada va ser organitzada per l’Asociación Española de Fundaciones Tutelares i va congregar més de 200 persones voluntàries de tota Espanya.

L’esdeveniment va començar amb un sopar organitzat per la Fundació Tutelar Tau a la qual van assistir els actors Stefan López i Fran suport-persones-discapacitat-intel·lectualFuentes, que van actuar en la pel·lícula Campeones. Durant els dies posteriors es van celebrar diferents espais de debat i formació en els quals van participar representants d’entitats socials i de la política. En aquestes intervencions es va destacar la importància del voluntariat tutelar en el suport a la presa de decisions de les persones amb discapacitat.

Després de les taules de debat, es van realitzar tallers i espais de reflexió en què van participar les persones voluntàries. També es va organitzar una sortida d’oci, on els assistents van poder gaudir d’una visita guiada i teatralitzada per la ciutat de Sevilla.

La jornada va finalitzar el diumenge en el CaixaForum de Sevilla i es va demanar a les entitats continuar implementant un voluntariat inclusiu i de qualitat.

Les persones voluntàries del programa de Voluntariat de la fundació que van assistir a la trobada destaquen la importància de participar en aquest tipus d’actes, que els permet compartir coneixements i experiències. A continuació, detallem les seves valoracions sobre les jornades:

Encuentro VoluntariadoJosep T.

Aquesta trobada m’ha anat molt bé per conèixer altres experiències de voluntariat amb persones amb discapacitat. També he pogut recollir informació sobre l’àmbit de la discapacitat que em serà molt útil i em donarà seguretat per a solucionar determinades situacions.

Susana J.

Ha estat una experiència molt enriquidora poder trobar-me amb tantes persones de llocs diferents de tot Espanya, d’edats i personalitats tan variades … unides i mogudes pel mateixa objectiu: buscar una societat més inclusiva i conscient. Es van tractar temes molt interessants en els tallers, col·loquis i xerrades. Un dels que més em va agradar va ser el del voluntariat inclusiu, en què persones amb discapacitat també poden ser voluntàries, perquè voler -amb els mitjans i lluites necessàries- també és poder.

Maria G.

M’ha permès conèixer a altres voluntaris i voluntàries de la fundació i poder compartir les nostres experiències. Dels tallers, destacaria el de gestió de conflictes, que va ser molt pràctic i ens va permetre connectar amb les emocions pròpies i dels / de les companys/es. Experiència enriquidora i recomanable en tots els sentits.

Fabián E.

La meva experiència en la trobada ha estat molt agradable i positiva perquè obtenim informació important per a ajudar a gestionar millor el voluntariat. Al mateix temps, ens ha donat una perspectiva de les persones amb necessitat d’inclusió social que ens ajudarà a conscienciar les altres persones perquè col·laborin amb la població amb necessitats especials.

Constancio E.

Que amb paciència, empatia i ganes podem aconseguir una societat inclusiva per a tothom.

Tags: