ACCESSIBILITAT COGNITIVA

L’accés a la informació, al coneixement i a la cultura és un dret de totes les persones i des de Som – Fundació hem iniciat el projecte d’Accessibilitat Cognitiva per a desenvolupar-lo amb una clara voluntat de millora continua en la nostra entitat.

accessibilitat-cognitivaEn aquesta línia hem començat amb la creació d’un equip de treball format per professionals de diverses àrees de l’entitat i per un grup de persones amb discapacitat intel·lectual a qui atenem. Aquest equip està treballant per a adaptar el contingut dels documents que lliurem a les persones usuàries en lectura fàcil.

L’equip de treball es reuneix setmanalment per a valorar, proposar i decidir conjuntament els aspectes que s’han de modificar, tant des del punt de vista de contingut com de disseny.

Està previst que l’adaptació a lectura fàcil es dugui a terme de manera progressiva en la documentació que generem en l’entitat i, al mateix temps, adoptem formes de comunicació que salvin les barreres comprensives de les persones usuàries.

La finalitat del projecte d’Accessibilitat Cognitiva és contribuir a fer accessible la informació i afavorir l’autonomia i participació de les persones amb discapacitat intel·lectual que atenem.

Calidad Plena Inclusión ISO 9001 ONG Acreditada - Fundación Lealtad