Avui – i sempre- sigues còmplice de les seves capacitats. Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat

dia3des
Avui, 3 de desembre, és el Dia Internacional de les Persones amb (Dis)capacitat i volem sumar-nos a les campanyes engegades per Dincat i Cocarmi (Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat Intel·lectual). Creiem que és important donar a conèixer la realitat del col·lectiu, posant l’accent en les seves capacitats, perquè si volem que els seus drets siguin respectats hem de canviar la mirada sobre la (dis)capacitat.

I és que com diu el lema de Dincat, avui -i sempre- hem de ser còmplices de les seves capacitats i fer visible tot el que aquestes persones poden fer i com contribueixen al desenvolupament de la societat.

D’altra banda, Cocarmi ha elaborat amb la resta del sector de la discapacitat un manifest que enguany porta el lema “Cada dia menys oportunitats. I ara què?”.

Aquest deixa en evidència com la política d’ajustos continua afectant el nostre sector en tots els àmbits i que hem de recordar que les persones amb (dis)capacitat intel·lectual o de desenvolupament tenen uns drets que han de ser respectats, malgrat el context de crisi.

Calidad Plena Inclusión ISO 9001 ONG Acreditada - Fundación Lealtad