Suports

tutela

“acompanyar-lo a comprar roba o a l’hospital, els berenars, el dinar de Nadal…”

L’activitat principal de SOM – FUNDACIÓ CATALANA TUTELAR és facilitar els suports necessaris en la presa de decisions a la persona amb discapacitat intel·lectual i defensar els seus drets amb la finalitat d’acompanyar-la en el seu desenvolupament integral i en la seva inclusió social.

Aquesta activitat es porta a terme en el marc de les institucions de protecció de la persona, regulada al Codi Civil de Catalunya, quan un jutge determina encarregar-nos el suport jurídic en la forma que consideri: tutela, curatela, administrador patrimonial, defensor judicial o consell de tutela.

El programa de Voluntariat és un altre àmbit fonamental de Som – Fundació. El seu objectiu principal és aconseguir que totes les persones a qui donem suport tinguin una persona voluntària amb qui compartir activitats d’oci, establint una relació personal que perdurarà en el temps i que potenciarà les seves capacitats i el seu benestar emocional. Al mateix temps, els voluntaris i les voluntàries apropen la realitat de les persones amb discapacitat intel·lectual a la societat.

En l’àmbit personal

La  dimensió  personal  és un dels punts més destacats de l’ideari de Som – Fundació, per donar suport a les persones amb discapacitat intel·lectual i que puguin fer realitat el seu projecte de vida.

La fundació basa la seva intervenció en una atenció individualitzada a la persona amb discapacitat, acompanyant-la en la presa de decisions, respectant els seus drets i comptant amb la seva participació activa.

L’entitat promou la socialització de les persones que atenem a través de les trobades periòdiques que celebrem a Barcelona i fora de la ciutat. D’entre aquestes activitats, tenen especial importància el berenar mensual i el dinar de Nadal.

També es dissenyen plans de treball individual que duen a terme les actuacions i activitats decidides per l’equip multidisciplinari amb la finalitat de:

• Fomentar les relacions entre les persones a qui donem suport i el personal de Som – Fundació.
  • Proporcionar ajuda i consell.
  • Afavorir el creixement personal.

Som – Fundació proporciona l’ajuda domiciliària, residencial, ocupacional, laboral i d’oci més adequada per a cada persona segons les seves necessitats i aspiracions. També acompanya les persones usuàries al metge, a l’hospital, a comprar-se roba i efectes personals. Així mateix, busca les ajudes necessàries per establir xarxes dintre de la comunitat i facilitar la inserció, sempre que sigui possible.

Per últim, contribuïm a la normalització de la vida de les persones a qui donem suport intentant que un alt percentatge vagi de vacances.

En l’àmbit patrimonial

La dimensió personal i patrimonial formen una unitat en el suport que donem a les persones amb discapacitat intel·lectual, encara que, en alguns casos, una decisió judicial pot separar-les. La majoria de vegades, el patrimoni de les persones usuàries de Som – Fundació és d’escassa entitat, però no per aquest fet es deixa de gestionar d’una manera reflexionada i rigorosa, amb eficàcia, transparència i de manera totalment individualitzada.

Per a dur a terme aquesta tasca de manera eficient, Som – Fundació elabora de manera informatitzada una comptabilitat individual per a cada persona. I per a garantir el compliment escrupolós de les seves obligacions com a representants patrimonials i administratius, presenta els comptes detallats als estaments judicials perquè siguin aprovats.

QUE SE SENTI ESTIMAT

Calidad Plena Inclusión ISO 9001 ONG Acreditada - Fundación Lealtad