VOLUNTARIAT INCLUSIU

El programa #JoTbPuc és un programa de voluntariat inclusiu que va destinat a les persones amb discapacitat intel·lectual a qui la fundació dona suport per tal de defensar el seu dret de participar de la vida comunitària, reconegut a la convenció de l’ONU sobre els drets de les persones amb discapacitat. Es pretén promoure el voluntariat de les persones amb discapacitat com a via per a la integració social i dotar-les d’un nou rol: de rebre suports a donar-los.

El voluntariat inclusiu ha estat l’aposta de Som – Fundació com una forma innovadora d’inclusió d’un col·lectiu vulnerable, i a l’hora d’apoderar persones amb discapacitat intel·lectual.

#JoTbPuc fer voluntariat es dissenya de manera innovadora per la nostra entitat, ja que es crea un grup de treball, format per professionals de les diferents àrees de la fundació i liderat per la persona responsable del Programa de Voluntariat de l’entitat.

voluntariat-inclusiuEl programa #JoTbPuc porta indiscutiblement a fer un treball en xarxa amb altres entitats que incideix en valors socials com el respecte, la tolerància, la justícia, i al mateix temps ens permet treballar de forma col·laborativa.

Les avaluacions que s’han portat a terme fins ara són molt positives per part de tots els agents que participen en el projecte, sobretot per part de les persones voluntàries, les quals destaquen:

• El benestar que genera fer alguna cosa que t’agrada i que a més et fa sentir útil, aportar, ajudar.
  • Sentir-se part d’un equip de gent sense discapacitat intel·lectual, relacionar-se en un entorn normalitzat.
  • Que es valorin les seves capacitats, habilitats, les seves destreses per sobre de la seva discapacitat.

Però el programa també aporta un valor afegit a les entitats que acullen en els seus equips persones amb diferents capacitats perquè:

• Esdevé una entitat socialment responsable integrant persones amb discapacitat intel·lectual a través del voluntariat.
  • Crea noves dinàmiques i perspectives enriquidores per a la seva comunitat.
  • Sensibilitza a altres persones i col·lectius sobre els drets i les diferents capacitats de les persones amb discapacitat intel·lectual, trencant prejudicis i estereotips.

formacio-voluntariat-inclusiu                    jornades-voluntariat-inclusiu

premi-lluis-marti-voluntariat-inclusiu                     premi-voluntariat-inclusiu-generalitat

El programa compta amb la col·laboració de

suport-persones-amb-discapacitat