VULL VIURE A CASA

El programa Vull viure a casa respon a la necessitat de les persones amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament de comptar amb els suports necessaris per poder viure a casa seva de manera independent, evitant així la seva institucionalització.

L’objectiu del programa és donar suport i promoure la vida independent de les persones amb discapacitat intel·lectual que atenem, afavorint el desenvolupament personal, l’autodeterminació i la defensa dels seus drets.

El programa fomenta l’autonomia de la persona amb discapacitat intel·lectual i el seu dret a decidir amb qui i on viure, tenint en compte i potenciant les seves habilitats.

suport-persones-discapacitat-intel·lectualL’entitat facilita una atenció personalitzada, ajuda en el domicili i suport social per cobrir les necessitats de les persones que atenem, acompanyant-les en les activitats diàries, tant dins la seva llar com en la comunitat.

El model de suports en el qual es basa el programa és un sistema de suports centrats en la persona, basat en els seus interessos, les seves necessitats i les seves preferències per facilitar la presa de decisions, respectant sempre les seves opinions.

El programa Vull viure a casa contribueix al desenvolupament de la persona, acompanyant-la en les activitats de la vida diària, tant dins la seva llar com en la comunitat, possibilitant d’aquesta manera la seva plena inclusió i, al mateix temps, ampliant la seva xarxa social.

Som – Fundació forma part de la Xarxa d’Accessibilitat i Vida Independent, una xarxa d’acció de l’Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva, impulsat per l’Institut Municipal de persones amb discapacitat de la ciutat comtal, que treballa perquè el dret a la vida independent sigui una realitat a la nostra ciutat.

Pots ampliar la informació sobre el programa de la mà dels protagonistes

→  Montse A.
→  Òscar G.
→  M. Carmen S.